Догори
Дати відгук

Наявність РАС може бути перевагою: аутисти нечутливі до реклами та пропаганди

Дослідження показало, що вони роблять більш раціональний і послідовний вибір.

3 хв на прочитання27 Грудня 2021, 13:00
Поділитись:

Американський невролог Річард Е. Цитовік, доктор медичних наук, розповів про дослідження, яке показало, що люди з розладом аутичного спектру (РАС) можуть бути більш несприйнятливими до оманливого маркетингу порівняно з іншими. Тобто у цьому випадку наявність РАС замість інвалідності може бути сильною стороною. Невролог пояснює, що завдяки більшій зосередженості на деталях люди з аутизмом можуть краще відключатися від невідповідного контексту, наприклад, реклами.

Науковець наголошує, що коли фахівці спрямовують нас зробити потрібний їм вибір, прийнявши рішення про покупку, нас легко обдурити, щоб ми приймали досить ірраціональні рішення та робили імпульсивні покупки. Реклама зараз настільки наукова, що межує з моторошним, говорить невролог.

«Психологи — це експерти з людського сприйняття та переконання. Дослідження неодноразово показували, що на більшість людей дуже впливає презентація. Те, як нам надається вибір, має велике значення для того, що ми в кінцевому підсумку виберемо. Недоліком цієї психологічної моделі є те, що не всі розуми працюють однаково.

Наприклад, для синестета привабливість оголошення може виникнути завдяки шоколадному аромату глибокого коричневого фону або плавному ритму слова «шовковистий». Це може бути навмисне з боку рекламодавця чи ні. Але  чого рекламодавці, безумовно, ніколи не збираються робити, то це провалу реклами. Та саме це відбувається з тими, хто може ефективно вибрати найкращий продукт, не вдаючись до упаковки чи розміщення продукту», — говорить Річард Е. Цитовік.

Він підкреслює, що люди з аутизмом краще за решту з нас відфільтровують сторонню контекстну інформацію, щоб приймати раціональні економічні рішення. Для них колір упаковки та продукти, які її оточують, не мають значення. Натомість покупець-аутист зосереджується на тому, що дійсно важливо: інгредієнти, ціна та необхідність володіти продуктом.

Щоб перевірити, чи впливає аутизм на раціональне прийняття рішень, дослідники запропонували учасникам із РАС і без них три версії одних і тих самих об’єктів, розповіли їм лише дві речі про кожен і попросили вибрати, що купити. Два об'єкти мали законні переваги перед іншим. Третій існував лише для того, щоб зробити один із цих двох продуктів більш привабливим.

Наприклад, потрібно було вибрати з трьох USB-накопичувачів: диск А має велику ємність, але відносно короткий термін служби; диск B має меншу потужність і більший термін служби; диск-приманка C має середню потужність і менший термін служби, ніж A чи B. Об’єктивно диск C слід ігнорувати. Натомість дані показали, що люди з нейротиповим мозком зазвичай відволікаються на об’єкт-приманку і змінюють рішення, який USB-накопичувач обрати, залежно від того, чи було показано приманку. Люди з РАС зробили більш раціональний і послідовний вибір.

«Традиційна економічна теорія вважає узгодженість вибору нормативною. Але найважливішим висновком дослідників було те, що знижена чутливість до контексту демонструє, що аутизм «не є цілком інвалідністю». Аутичне пізнання може бути складнішим і менш визначальним для людини, ніж вважалося раніше», — говорить невролог.

Також ми розповідали, що всі хвороби від нервів: симптоми, з якими варто відвідати невролога.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.