Освітній провал: майже 50% українських школярів не мають базових знань із двох основних дисциплін
Учасниками дослідження стали 3876 учнів віком 15 років зі 164 закладів освіти 18 регіонів України.
Результати міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022, яке представили Міністерство освіти і науки та Український центр оцінювання якості освіти за підтримки Дитячого фонду ООН UNICEF Ukraine, показали, що у математичній галузі в українських учнів найнижчий рівень освітніх втрат серед усіх досліджуваних сфер. Презентація відбулася у вівторок, пише Укрінформ.
PISA дає величезний масив даних для розроблення і коригування освітньої політики. Освітні втрати в останні роки були неминучі, проте зараз у нас є розуміння масштабів. Ми вже розпочали роботу для надолуження освітніх втрат і будемо робити це, ґрунтуючись на результатах дослідженнях, зауважив міністр освіти і науки Оксен Лісовий.
Обізнаність учнів поділили на шість рівнів, де 1 – найнижчий, а 6 – найвищий.
Згідно з результатами, лише 58% українських учнів досягли базового рівня математичної грамотності, 59% – базового рівня читацької грамотності та 66% – базового рівня природничо-наукової грамотності.
32% підлітків досягли рівня 3 або вищого з математики, 29% – у читанні, 36% у природничо-наукових дисциплінах.
Лише 13% учнів в Україні мають рівень 4 з математики, 8% – із читання і 12% – з природничо-наукових дисциплін.
Найуспішніших учнів, які досягнули 5 та 6 рівнів, виявилося небагато: 3% з математики та по 2% – з читання й природничо-наукових дисциплін.
З 1000 можливих, середній бал 15-річних українських учнів становить:
- з математики – 441;
- із читання – 428;
- з природничо-наукових дисциплін – 450.
Крім того, українські вчителі частіше за педагогів з інших країн повідомляли про негативний вплив на навчання вчинків учнів.
Зокрема, 8,7% учнів хоча б один раз пропускали навчання протягом більш ніж трьох місяців поспіль. Частіше це траплялося саме в 5-9 класах.
Дослідження проводилося в жовтні 2022 року на підставі двогодинного тестування з математики, читання, природничо-наукових дисциплін і креативного мислення. Учасниками дослідження стали 3876 учнів віком 15 років зі 164 закладів освіти 18 регіонів України: Черкаської, Кіровоградської, Полтавської, Вінницької, Чернігівської, Київської, Сумської, Житомирської, Одеської, Чернівецької, Івано-Франківської, Хмельницької, Львівської, Рівненської, Тернопільської, Волинської, Закарпатської областей, а також міста Києва.
Воно започатковане Організацією економічного співробітництва та розвитку (OECР) у 2000 році, нині об’єднує понад 80 країн, що представляють 80% світової економіки.
За словами Оксена Лісового, загалом погіршення результатів пов'язані з тривалими обмеженнями через COVID-19 і неготовністю системи освіти до дистанційного навчання, а також зі значним стресом. Водночас глава МОН звернув увагу на те, що зниження результатів відзначається не лише в Україні, а й в інших досліджуваних країнах.
Більше новин читайте на GreenPost.