• Новини
  • Здоров'я

Гіпноз більше не знадобиться: науковці виявили нового ключового гравця, що впливає на алкогольну залежність

Це відкриття може допомогти в розробці нових фармакологічних методів лікування.

2 хв на прочитання16 Лютого 2024, 12:47
Фото ілюстративне Фото ілюстративне

Проблема алкоголізму залишається однією з головних для людства. Щорічно у світі від зловживання алкоголем помирає 3 млн людей, що становить 5,3 % усіх смертей. Попри свою поширеність, алкогольна залежність часто не лікується належним чином. Наразі доступні лише три відносно ефективні медикаментозні методи лікування цього захворювання. Проте нове відкриття науковців може призвести до появи ефективних фармакологічних методів лікування алкоголізму, розповідає «Наша ніва».

Доведено, що хронічний вплив алкоголю викликає глибокі нейроадаптації в певних областях мозку, включаючи ключові нейромедіатори стресу, що в кінцевому підсумку викликає зміни в організмі, які підтримують надмірне вживання алкоголю.

Область мозку, відома як «ядро кінцевої смуги» (BNST), відіграє вирішальну роль у реакції на стрес, а також у хронічному патологічному вживанні алкоголю.

Науковці з Бостонського університету виявили, що до зловживання алкоголем причетний поліпептид активатора аденілатциклази гіпофіза RASAR. Водночас це впливає на BNST.

Дослідники використовували експериментальну модель інтенсивного періодичного вживання алкоголю. Вони помітили, що під час періодів утримання ця модель показала підвищені рівні RASAR в ядрі ложа кінцевої смужки.

Подібне збільшення спостерігалося для іншого пептиду, пов’язаного з геном кальцитоніну, CGRP, який тісно пов’язаний із RASAR. До цього було відомо, що обидва ці пептиди беруть участь у стресі, а також у чутливості організму до болю. Але їхню роль в алкогольній залежності вивчено менше.

Науковці намагалися використати вірус для блокування нервових шляхів, які містять RASAR, аби запобігти його впливу на BNST. В результаті спостерігалося різке зниження споживання важкого етанолу.

Таким чином науковці знайшли ключового гравця, який опосередковано викликає алкогольну залежність. Вони сподіваються, що це відкриття допоможе в розробці нових фармакологічних методів лікування.

Більше новин читайте на GreenPost.

Більше з розділу Здоров'я