Догори
Дати відгук
  • Головна
  • Новини
  • Здоров'я
  • Безалкогольні напої підвищують ризик діабету та серцево-судинних захворювань — дослідження

Безалкогольні напої підвищують ризик діабету та серцево-судинних захворювань — дослідження

Потрібен податок на цукор?

2 хв на прочитання21 Січня 2025, 01:21
Фото: https://www.cirt.tech/blog-posts/plastic-how-ingredients-affect-its-recyclability Фото: https://www.cirt.tech/blog-posts/plastic-how-ingredients-affect-its-recyclability
Поділитись:

Лимонад, енергетичні напої та кола: згідно з новим дослідженням, споживання підсолоджених цукром напоїв могло стати причиною кількох мільйонів захворювань. Міжнародна дослідницька група пише в журналі Nature Medicine, що 2,2 млн нових випадків діабету 2 типу та 1,2 млн нових випадків серцево-судинних захворювань у 2020 році можуть бути пов'язані зі споживанням безалкогольних напоїв. Про це розповідає Die Zeit.

Як основу для дослідження науковці використовували дані з Глобальної бази даних про харчування, яка містить оцінки споживання підсолоджених цукром напоїв на основі дієтичних досліджень, а також дані про рівень ожиріння та діабету. За підрахунками групи, кожен десятий новий випадок діабету 2 типу і кожен тридцятий новий випадок серцево-судинних захворювань можна пов'язати з вживанням безалкогольних напоїв.

Автори дослідження пишуть, що хоча цифри не доводять причинно-наслідковий зв'язок, кореляція вказує на нього.

Однак ситуація відрізняється від країни до країни: згідно з дослідженням, що більш розвинені країни і що вищі їхні доходи, то більш доступними та затребуваними стають підсолоджені цукром напої. За даними дослідницької групи, найбільше випадків було зафіксовано в країнах Африки на південь від Сахари, Латинської Америки та Карибського басейну, насамперед у Колумбії, Мексиці та Південній Африці.

У Німеччині дослідження виявило лише незначне зростання смертності від діабету на мільйон жителів у період з 1990 по 2020 рік, що може бути пов'язано зі споживанням підсолоджених цукром напоїв. Смертність від серцево-судинних захворювань була ще нижчою. Згідно з дослідженням, у 2020 році в Німеччині споживалося трохи менше 650 мл підсолоджених цукром напоїв на тиждень, що відповідає середньому показнику для густонаселених і розвинених країн.

Причиною того, що споживання солодких напоїв сприяє розвитку хвороб, є швидке підвищення рівня цукру в крові, пишуть дослідники. Регулярне споживання спочатку призводить до збільшення ваги, резистентності до інсуліну та різних метаболічних проблем.

Тому дослідницька група закликає до проведення освітніх і медичних кампаній, посилення правил реклами солодких напоїв і підвищення цін на них. У Великій Британії, наприклад, існує спеціальний податок на напої, що містять більше 5 г цукру на 100 мл і 8 г цукру або більше на 100 мл. Як наслідок, і споживання, і вміст цукру в напоях знизився.

Більше новин читайте на GreenPost.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Здоров'я
Український бренд косметики М2O | Ксенія Метка | Аліна Максименко
[M]₂O — успішний кейс сучасного українського бренду нового покоління
2 хв на прочитання36 хвилин тому
Спалах кишкових інфекцій на Черкащині
Епідемічна ситуація на Черкащині: за тиждень в області зафіксували майже 30 випадків кишкових інфекцій
1 хв на прочитанняВчора
Новий препарат допоміг зберегти м’язи під час схуднення
Новий препарат може допомогти зберегти м’язи під час схуднення
2 хв на прочитанняВчора
Законопроєкт № 15300: Кабмін пропонує створити подвійну систему пенітенціарних інспекцій
Контроль за правами в місцях несвободи: Кабмін зареєстрував новий законопроєкт
1 хв на прочитанняВчора
Сон в обіймах гір: вибираємо спальний мішок для найсолодших ночей
4 хв на прочитанняВчора
Критерії свідомого вибору: маркування UV400 та оптичні властивості як гарантія безпеки для очей
3 хв на прочитання07 Червня 2026
Сучасні виклики логістики харчових продуктів: від контролю виробництва до культури споживання
2 хв на прочитання07 Червня 2026
На Одещині у ставку знайшли тіла двох зниклих дівчат-підлітків
1 хв на прочитання06 Червня 2026
Більше з GreenPost
Крафтова виноробня Biologist | Ігор Петренко | виноробня під Києвом
Мистецтво не втручатися: феномен крафтової виноробні Biologist
2 хв на прочитанняВчора
Чому не ростуть огірки
Врожаю не буде: 5 грубих помилок у догляді за огірками, які залишать вас із порожніми грядками
2 хв на прочитанняВчора
Вакцинація бджіл у США та Канаді
Революція у біотехнологіях: у США та Канаді бджіл захищають вакцинацією
1 хв на прочитанняВчора
На річці Ваал виловлено гігантського сома завдовжки 249 см
У Нідерландах упіймали гігантського сома вагою в рекордні 249 см
1 хв на прочитанняВчора
Україна повідомила МАГАТЕ про атаку дрона на сховище ядерного палива ЧАЕС
2 хв на прочитанняВчора
Глобальний клич: людство закликають захистити океан від екологічної катастрофи
1 хв на прочитанняВчора
Тернопільські кінологи знайшли в полі та передали медикам поранену косулю
2 хв на прочитання07 Червня 2026
Штучний інтелект проти тривог та воднева енергетика: юні українські науковці вибороли 16 нагород у Польщі
2 хв на прочитання07 Червня 2026