2025 року почали народжуватися перші представники нового покоління Бета: ось чим вони особливі
Багато з них доживуть до XX століття.
2025 рік знаменує собою початок нового покоління — Бета. Йдеться про народжених між 2025 і 2039 роками. До 2035 року вони становитимуть 16 % світового населення. Це будуть діти молодших представників покоління Y (міленіалів) і старших представників покоління Z. Багато з них доживуть до XX століття. Про це розповів соціолог і футуролог Марк Маккріндл.
Чому саме Бета
Покоління Бета слідує за поколінням Альфа (2010-2024 роки народження). Таким чином позначили не просто нові покоління, а перші покоління, які формуватимуться в абсолютно іншому світі. Саме тому перейшли на грецький алфавіт, щоб показати, як ці різні покоління будуть виховуватися в новому світі технологічної інтеграції.
Футуролог наголошує, що зміна поколінь є не лише хронологічною — вона визначається подіями, технологіями та культурними зрушеннями свого часу. Покоління «бета» є ключовим етапом у нашому світі, що еволюціонує. Але яким буде це покоління і які чинники формуватимуть їхні цінності, поведінку та прагнення?
Сформовані технологічно насиченим світом
Для покоління Бета цифровий і фізичний світи будуть нерозривними. У той час як покоління Альфа пережило підйом смарт-технологій і штучного інтелекту, покоління Бета житиме в епоху, коли штучний інтелект і автоматизація повністю інтегровані в повсякденне життя — від освіти й робочих місць до охорони здоров'я й розваг.
Вони, ймовірно, стануть першим поколінням, яке відчує автономний транспорт у великих масштабах, мобільні технології охорони здоров'я та віртуальні середовища з ефектом занурення як стандартні аспекти повсякденного життя. Роки їхнього становлення будуть позначені більшою увагою до персоналізації — алгоритми штучного інтелекту адаптуватимуть їхнє навчання, покупки та соціальну взаємодію так, як ми сьогодні можемо собі лише уявити.
Варто також зазначити, що технології відіграють подвійну роль у сучасному вихованні дітей. З одного боку, ми бачимо, як батьки, особливо батьки міленіалів, використовують технології як інструмент для освіти, зв'язку та розваг, органічно інтегруючи їх у життя своїх дітей із раннього віку. З іншого боку, існує також обережне усвідомлення потенційних підводних каменів технологій, що спонукає батьків балансувати час, проведений перед екраном, з активним відпочинком на свіжому повітрі та міжособистісною взаємодією.
У той час як багато батьків міленіалів використовували соціальні мережі для документування життя своїх дітей, представники покоління Z знають більше про позитивні сторони та виклики, пов'язані з використанням соціальних мереж із раннього віку. Батьки покоління Z частіше погоджуються з тим, що обмеження часу, проведеного дитиною перед екраном, є для них пріоритетним завданням (36 % батьків покоління Z порівняно з 30 % батьків старшого покоління міленіалів). Бувши найбільш технологічно підкованим поколінням батьків, покоління Z бачить переваги технологій і часу, проведеного перед екраном, але в рівній мірі вони бачать і їхні недоліки, і тому відштовхуються від технологій і віку, з якого їхні діти отримують до них доступ.
Назви та маркування поколінь
Категоризація поколінь походить зі сфери соціальних наук, а не популярної культури, тому називати їх найкраще з наукового погляду, використовуючи літери (наприклад, X, Y, Z та Альфа). Інші підходи до визначення поколінь, що використовують такі терміни, як «міленіали», часто визначають покоління навколо однієї події й мають нечіткий діапазон народження, що призводить до суб'єктивного аналізу.
Соціологічний підхід до аналізу поколінь, що використовує встановлені роки народження та неописові ярлики, дозволяє проводити об'єктивніший аналіз і створювати індивідуальну ідентичність. Ця тенденція продовжиться з наступними поколіннями, такими як покоління Альфа (2010-2024 рр.), покоління Бета (2025-2039 рр.), покоління Гамма (2040-2054 рр.), покоління Дельта (2055-2069 рр.) і так далі. Цей стандартизований 15-річний часовий проміжок дозволить майбутнім аналітикам проводити більш комплексний аналіз і глобальні порівняння.
Виховані у мінливому суспільстві
Покоління Бета також успадкує світ, який бореться з великими суспільними викликами. Зі зміною клімату, глобальними демографічними змінами та стрімкою урбанізацією на передньому плані, сталий розвиток стане не просто бажаним, а й очікуваним. Це покоління виховуватимуть батьки-міленіали та старші представники покоління Z, багато з яких у своєму вихованні віддають перевагу адаптивності, рівності й екологічній свідомості.
Це призведе до того, що покоління Бета буде більш глобально мислячим, орієнтованим на громаду та схильним до співпраці, ніж будь-коли раніше. Їхнє виховання підкреслюватиме важливість інновацій не лише для зручності, а й для розв'язання нагальних проблем сучасності.
Пов'язані, проте індивідуалізовані
Соціальні зв'язки будуть виглядати інакше для покоління Бета. Народившись у світі постійно ввімкнених технологій, вони будуть будувати дружбу, освіту та кар'єру в епоху, коли цифрова взаємодія є стандартною. Однак пріоритетом для них буде безпечне та мудре управління власною цифровою ідентичністю (під керівництвом батьків), а також допомога у формуванні сильного почуття індивідуальності — як в онлайн, так і в офлайн-середовищах.
За прогнозом Марка Маккріндла, покоління Бета втілюватиме баланс між гіпер-зв'язком та особистим самовираженням. Вони переосмислять, що означає бути приналежним, поєднуючи особисті стосунки з глобальними цифровими спільнотами.
Зазираючи в майбутнє
Покоління Бета — це початок нової ери. Вони зростатимуть у світі, сформованому проривами в технологіях, еволюцією соціальних норм і зростаючою увагою до сталого розвитку та глобального громадянства. Розуміння їхніх потреб, цінностей і вподобань матиме вирішальне значення, оскільки ми передбачаємо, як вони формуватимуть майбутнє суспільства.
«Як завжди, розуміння наступного покоління є ключем до формування кращого майбутнього», — наголошує футуролог.
Більше новин читайте на GreenPost.