Догори
Дати відгук

11 звичок, аби надовго забути про генеральне прибирання

Чистота та порядок даються набагато легше.

4 хв на прочитання15 Липня 2024, 09:58
Фото ілюстративне Фото ілюстративне
Поділитись:

Наскільки легше жити, якщо в оселі завжди порядок! До речі, для цього не потрібні численні генеральні прибирання. Чистота та порядок даються набагато легше. Достатньо дотримуватись 11 елементарних правил — і можна назавжди забути про безлад, запевняє Телеграм-канал «Життя в порядку».

1) Відразу викидайте непотрібні речі. Закінчилися шампунь, крем, розчинна кава? Зрозуміли, що косметика чи їжа прострочилися, чи з'ясували, що річ зіпсувалася, порвалася, зламалася? Не чекайте, поки дійдуть руки до прибирання квартири. Викидайте ці речі негайно або відразу відносьте в ремонт — це позбавить безладу на полицях і звільнить місця для зберігання.

2) Вішайте одяг у шафу. Навіть якщо ви дуже втомилися, прийшовши додому, не скидайте одяг на підлогу чи стілець. Зробіть маленьке зусилля — повісьте її у шафу чи відправте у кошик для прання. Не залишайте свій гардероб на виду — і квартира вже суттєво зміниться. Для одягу краще виділити окремі полиці в шафі чи органайзери.

3) Мийте посуд після їди. Не створюйте в мийці гору із брудного посуду. Доведіть до автоматизму звичку мити тарілки, кухлі та ложки відразу після того, як поїли. Коли не потрібно перемивати вечорами весь посуд, який накопичився за день, звільняється багато часу. Заодно і на кухні буде більше порядку.

4) Заведіть органайзери. Часто хаос у квартирі стає результатом того, що у речей немає певного місця. Прибийте полички, розставте у шафах кошики та контейнери. Вони допоможуть організувати зберігання, а речі перестануть валятися будь-де. При грамотній організації зберігання органайзери також допоможуть менше прибирати — наприклад, якщо зберігати в них їжу в холодильнику, можна буде мити його набагато рідше.

5) Прибирайте потроху, між справами. Не чекайте певного моменту чи настрою, щоб узятися за прибирання. Прибирайте маленькими кроками, у вільні хвилини. Поки чекаєте закипання чайника, протріть стільницю і витрусіть крихти з хлібниці.

Комп'ютер довго вантажиться? Використовуйте цей час продуктивно — наведіть порядок в органайзері з канцелярським приладдям. Виділяючи хоча б по 5-10 хвилин на день, за кілька місяців ви вже досягнете гарного результату.

6) Щоб ранок був добрим, прибирайте кухню з вечора. Після вечері більшість людей відчувають бажання звалитися на диван. Не піддавайтеся примітивним слабкостям, не залишайте по собі хаос. На прибирання потрібно не більше 15 хвилин. За цей час можна помити посуд, протерти плиту та стільницю. Цих елементарних дій достатньо, щоб, зайшовши вранці на кухню, ви виявили не бардак, а чисте приміщення, в якому можна приємно поснідати та налаштуватися на подвиги. Крім того, завали брудного посуду породжують забагато бруду та хаосу на кухні, яких краще просто спочатку не допускати.

7) Заправляйте постіль щоранку. Здається, що це дрібниця, але тут дуже добре працює теорія розбитих вікон. Якщо ліжко вже безладне, ваша мотивація зберігати порядок у квартирі буде зменшуватися, і хаос почне розростатися ще більше. Одна така, здавалось би, дрібниця потягне за собою наслідки у вигляді все більшого бардаку та захаращення. Перш ніж вийти зі спальні, заправте ліжко. Перетворіть це на ритуал. Цей маленький крок відразу зробить кімнату акуратнішою, а мотивація зберігати порядок збільшиться.

8) Плануйте, щоби спростити собі життя. Заздалегідь складайте списки покупок. Для цього тримайте напохваті аркуш та олівець або робіть записи у смартфоні. Щойно вдома щось закінчиться, внесіть до списку. Це дозволить уникнути накопичення непотрібних запасів і дублювання речей.

9) Продумайте наперед, що вдягатимете на роботу. Це позбавить вас від розгрому в шафі, котрий виник через те, що вам у ранковому поспіху знадобилося знайти свіжу блузку в комплект до офісної спідниці.

10) Періть за розкладом. Не накопичуйте гору білизни, періть регулярно. Тоді кошик для білизни не буде вічно переповненим, а одягу завжди вистачатиме. Якщо сім'я велика, періть щодня. Якщо живете самі, достатньо завантажувати машинку 1-3 дні на тиждень.

11) Зрозуміти, що порядок — це спосіб життя, і діяти поступово. Щоб удома завжди було охайно і чисто, достатньо зрозуміти, що порядок — це не мета, а спосіб життя. Якщо до сьогоднішнього дня ви не могли віднести себе до чистюль, не поспішайте вчиняти масштабні подвиги. Починайте з маленьких кроків, виробляючи за однією звичкою з перерахованого списку і наводячи за один захід порядок в одній невеликій зоні (аптечці, косметичці, одній полиці на кухні тощо).

Більше новин читайте на GreenPost.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.