Догори
Дати відгук

10 звичок, які допоможуть не наводити порядок, а просто жити в ньому

Можна не повертатися до організації простору знову і знову.

4 хв на прочитання26 Листопада 2023, 09:13
Фото ілюстративне Фото ілюстративне
Поділитись:

Люди, які живуть в організованому просторі, розвинули низку звичок. Саме вони допомагають їм підтримувати порядок, а не повертатися знову і знову до організації простору. Телеграм-канал «Життя в порядку» перераховує ці звички.

Розуміння, чому організація простору така важлива

Замість того, щоб розглядати організацію як роботу, яка ускладнює життя, погляньте на неї як на процес, що приносить позитивний внесок у ваше благополуччя.

Вибірковість при купівлі та зберіганні речей

Важлива навичка, за допомогою якої ви стаєте менш прив'язаними до непотрібних речей. При купівлі нових предметів ви оцінюєте їх із погляду функціональності та значущості для вас і вашого простору. Чи ефективно воно використовуватиметься? Чи достатньо місця для його зберігання? Часто організовані люди вдаються до системи «1 на вхід — 1 на вихід». Тобто, купивши одну річ, ви відразу позбавляєтеся однієї старої. Це допомагає уникнути захаращеності будинку та зберігає функціональність обраної системи зберігання.

Робити зараз, а не відкладати на потім

Організовані люди дбають про простір, у якому живуть, і не допускають його критичного забруднення та захаращення, бо потім на прибирання піде більше сил та часу. Будь-які забруднення найкраще прибирати відразу, поки вони не засохли, а замість того, щоб кинути одяг на стілець чи ліжко, потрібно одразу прибрати його у шафу чи прання. Кожен предмет повинен мати своє місце, куди він завжди повертається після використання.

Використання ранкових ритуалів

Аби налаштуватися на потрібний продуктивний лад, організовані люди використовують як ритуали прості щоденні справи. Прибрати з ранку постіль, протерти раковину після ранкових процедур — ці дрібні справи налаштовують вас на продуктивність, а також допомагають дбати про свій будинок.

Пріоритезація

Списки справ іноді здаються нескінченними, але вміння розставляти пріоритети дозволяє нам викреслювати непотрібні справи зі списку, бути продуктивними і не звинувачувати себе вкотре. Виберіть із списку три найважливіші справи на день і виконайте їх. Якщо ви відчуваєте недостатньо енергії — виберіть менш витратні та складні. Виконали три — визначте наступну трійку, якщо у вас ще є сили та бажання.

Такий підхід дає змогу бачити прогрес, а також вибирати завдання з урахуванням вашого стану.

Використання системи, яка підходить саме вам

Організація простору — це створення системи зберігання речей з урахуванням ваших звичок і способу життя. Є універсальні поради та методи, але вони не всім підходять. Якщо ви впровадили систему зберігання, підглянуту в інтернеті, але вона раптом вам не підходить, великий ризик, що вам буде незручно, а безлад повертатиметься знову і знову. Систему зберігання завжди потрібно підлаштовувати під свої потреби й особливості.

Максимально вільні поверхні

Якщо ви навчитеся тримати горизонтальні поверхні (і навіть підвіконня) чистими, це буде вже половина успіху. Не влаштовуйте там хаос. Ключі, шпильки, косметика, документи — всьому має бути своє місце. Більшість речей краще прибирати в закриті коробки чи ящики, а на полицях залишати декор і невелику кількість корисних предметів.

Делегування

Важлива навичка організованих людей — здатність довірити деякі справи близьким. Можливо, у них не відразу все виходитиме добре, але якщо ви не дозволите їм навіть спробувати, як вони зможуть набути цих навичок?

Пошук рішень

Замість того, щоби звинувачувати оточуючих безладно, організовані люди знаходять ефективні рішення для проблем. Наприклад, для ношеного одягу виділяємо конкретне зручне місце зберігання — і тоді ніхто не розкидатиме його по кутках. Залучіть близьких до організації простору та дізнайтеся їхню думку щодо ідей для зберігання, щоби система зберігання була зручною і для них.

Радість від перебування в домі

Організація простору дозволяє менше думати про прибирання та порядок, рідше сваритися з домочадцями через неприбрані предмети. Життя в досі стає комфортнішим, ви більше часу проводите за улюбленими справами, а не витрачаєте його на нескінченний розбір чи пошук речей.

Спробуйте мотивувати своїх близьких цими аргументами, щоб вони допомогли підтримувати порядок. Якщо це не спрацює, не сваріться з ними і не тисніть на них. Просто почніть наводити лад там, де це виходить — і це вже буде великий крок для вас.

Також ми наводили 6 корисних порад, які допоможуть привчити близьких до порядку.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.