Від початку війни в Україні з'явилося 70 нових виноробних підприємств
Нові, здебільшого невеликі, підприємства вийшли з тіні та почали офіційно працювати.
Фото ілюстративнеГолова Асоціації садівників, виноградарів та виноробів України Володимир Печко повідомив про суттєве зростання кількості виноробних підприємств в країні за останні роки, попри війну, інформує Interfax-Україна.
Передумови винного буму
За словами експерта, ключовою передумовою для цього стало суттєве вдосконалення законодавства. Раніше для отримання ліцензії на виробництво вина потрібно було сплатити близько 500 тис. грн. Після переходу на спрощену процедуру реєстрації ліцензію можна отримати за два тижні, що зробило процес фінансово доступнішим.
"За останні 4,5 роки завдяки покращенню законодавства і кліматичним змінам у нас стало на 70% більше виноробних підприємств... Орієнтовна цифра — близько 70 нових підприємств," — зазначив Печко.
Ці нові, здебільшого невеликі, підприємства ("маленькі шато") вийшли з тіні та почали офіційно працювати.
Дефіцит сировини та нові регіони
Бум створення малих виноробних виробництв спричинив дефіцит сировини та стимулював розвиток виноградарства:
- Закладка виноградників. В Україні наразі налічується близько 20 тис. га виноградників, з яких 5 тис. га було закладено вже під час війни (без урахування окупованих територій).
- Рентабельність. Вартість 1 кг винограду на переробку зросла з 5–8 грн у 2023 році до 18–25 грн у 2024-2025 рр., що стало потужним стимулом для закладки нових плантацій.
- Кліматичні зміни. Глобальне потепління дозволило закладати виноградники у нетипових для виноградарства регіонах. Наприклад, на Київщині вже працює близько 10 ліцензійних виноробних підприємств.
- Імпорт спирту. Через брак вітчизняної сировини, винороби поки що змушені активно імпортувати іноземний спирт, переважно з Молдови та Грузії.
Пріоритети для галузі
Володимир Печко також відзначив позитивний вплив створення лабораторії ізотопного аналізу в Одеській області, яка дозволяє проводити перевірку виноматеріалу та покращувати якість продукції.
Щодо експорту, експерт вважає, що галузі ще рано активно "завойовувати Європу". Головний пріоритет на сьогодні — захищати власний ринок, виробляючи якісну та конкурентоспроможну продукцію в Україні.
Більше новин читайте на GreenPost.

