В Lamborghini розробляють проривну технологію для електромобілів
05.02.2020 | Олександра Єршова
В компанії поки
що не замислюються над випуском серійного електричного суперкару, але мають
деякі розробки. Однією з них є технологія суперконденсаторів.
Італійський виробник ще в 2017 році представив прототип електричного спорткару Terzo Millennio, який створювали спільно з Массачусетським технологічним інститутом (MIT). Разом з ним вони продовжили роботу над технологією суперконденсаторів, які зможуть бути електричним резервуаром накопичення енергії.
Конденсатори
нового типу здатні швидко поглинати енергію і також швидко її віддавати. Аналог
такої технології вже використовують у спалаху для фотоапарата. В електромобілях
її можна застосовувати у вигляді згладжування електроживлення або різкого
викиду енергії.
Нові конденсатори містять електроди з вуглецевим покриттям та їх можна здебільшого використовувати для буферізації енергії, але вони не зможуть повністю замінити батареї, оскільки мають обмежену місткість. Профессор Мірча Дінка з MIT і його команда придумали новий клас матеріалів - металоорганічні каркаси (metal-organic frameworks, MOF). Їхня структура дозволяє збільшити площу внутрішньої поверхні в багато разів в порівнянні зі звичайними конденсаторами на основі вуглецю. Збільшення площі дозволяє підвищувати ємність суперконденсаторів.
Як повідомляє Autocar, конденсатори побороли великий недолік металу, який є поганим провідником електрики. MIT представили свою версію, яка має високу здатність передавати енергію, що разом з великою площею збільшує енергетичну щільність. Але розробка ще має пройти довгий шлях випробувань та доробок.