- Главная
- Новости
- Еко
- Відходи & забруднення
- В Україні перестав належно працювати Єдиний реєстр з ОВД. Чи будуть покарані винні?
В Україні перестав належно працювати Єдиний реєстр з ОВД. Чи будуть покарані винні?
14.02.2020
Мінекоенерго з початку 2020 року своєчасно не надає та не оприлюднює екологічні висновки, вкрай необхідні для роботи підприємств і поліпшення інвестиційного клімату в Україні.
Процедура і чіткі терміни надання цих документів у електронному Єдиному реєстрі ОВД передбачені законом «Про оцінку впливу на довкілля».
У відомстві не називають жодних причин такої затримки.
Так, станом на 1 лютого 2020 року, 35 українських підприємств без жодних пояснень від державного регулятора взагалі не отримали висновки ОВД.
Не внесено до Єдиного реєстру ОВД й інші рішення Міненерго, наприклад, про відмову з якихось причин надавати необхідні документи цим підприємствам.
GreenPost детально писав про цю ситуацію раніше: Нове Мінекоенерго повертається до старих корупційних схем.
За останні десять днів Мінекоенерго під тиском суспільного резонансу – з великим запізненням оприлюднило деякі висновки та відмови їх надавати, але так і не пояснило решті суб’єктів господарювання причин затримки видачі документів.
Перелік підприємств, які не отримали висновки або отримали із великим запізненням, за що передбачені санкції та кримінальна відповідальність. Взятий у відкритому доступі в єдиному реєстрі ОВД.
Оскільки ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» чітко вказує (до дня – Ред.) терміни видачі висновків ОВД без можливості видавати їх пізніше зазначеного у законі терміну або публікувати заднім числом, очевидно, відповідальним посадовцям у Мінекоенерго загрожують санкції, передбачені статтею 1729-2 КУпАП («Порушення законодавства у сфері оцінки впливу на довкілля»). Вона передбачає притягнення до адміністративної, цивільної і навіть кримінальної відповідальності чиновників, які саботують дію закону та порушують право суб’єктів господарювання на доступ до державних сервісів.
ДОВІДКА. У 2016 році вступила в силу Угода про асоціацію України з ЄС. Шостий розділ цього документа стосується екологічної політики і зобов’язань нашої держави приводити національне законодавство до стандартів, прописаних в директивах Євросоюзу. Директива (англ. Directive) — тип законодавчого акта Європейського Союзу, який запроваджується в обов’язковому порядку через національне законодавство. Верховна Рада України під тиском ЄС та екологічних активістів ухвалила ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» у 2017 році, виконуючи саме вимоги Угоди про асоціацію із ЄС.
У країнах Європейського Союзу, а тепер і в Україні, директива про ОВД є обов’язковою, а кожен суб’єкт господарювання у процесі ведення своєї діяльності повинен мати документ - державну оцінку впливу такої діяльності на довкілля. Якщо якась країна не запровадила вчасно відповідну директиву до національного законодавства, вона однаково має силу закону в цій країні, і її порушення може бути оскаржено в Суді ЄС.