Вверх
Дать отзыв

Психолог розповідає, звідки беруться фейки

І чому негативна інформація користується більшим попитом

2 мин на прочтение19 Октября 2020, 11:05
Поделиться:

Пандемія COVID-19 примусила людство нарешті зайнятися потрібними речами, які раніше начебто були не на часі. Про це у своєму інтерв’ю GreenPost розповіла Марія Бурдукало, психолог, кандидат психологічних наук.

Одна з таких речей – медіаграмотність: як перетравлювати ті потоки інформації, які на нас ллються з усіх інформаційних джерел, і як узагалі ними користуватися.

«Ми живемо в час, коли інформація розповсюджується дуже швидко. Якщо раніше про перемогу чи поразку в битві дізнавалися щонайменше за кілька годин, а то й на наступний день, і це вважалася шикарна швидкість, то наразі інформація про якусь подію доходить до нас за лічені секунди»,
– нагадує психолог.

Друга особливість інформації, яка постійно надходить, – те, що і стара при цьому нікуди не дівається.

«Вона продовжує існувати в просторі, і ми ніколи не знаємо, якої свіжості та інформація, яку ми дізналися щойно – вона остання чи це новини минулого сторіччя», – говорить Марія Бурдукало.

Окрім того, є ще фейки. Психолог розповідає, що вони можуть утворюватися не лише свідомо, а й через неграмотне користування інформацією або емоційне переживання якоїсь людини (бо навіть якщо інформація об’єктивна, то людина, яка її розповсюджує, несе свій емоційний вклад або суб’єктивне бачення).

Марія Бурдукало розповіла, чому негативна інформація викликає сильнішу реакцію. Річ у тім, що негативна інформація – це про виживання. Отримавши якийсь меседж, людина на нього реагує певним чином: якщо інформація позитивна (про те, що може задовольнити якісь потреби), людина думає, чи потрібно це їй, а якщо негативна, то спрацьовує емоційна сигнальна система, яка вмикає захисну реакцію: з’являється тривога, яка мобілізує всі ресурси організму для того, щоб захиститися від небезпеки.

«Бо що раніше ти попереджений, то раніше зможеш відреагувати і відповідно підвищити свої шанси вижити та мінімізувати втрати», – пояснює психолог.

Навіть якщо ця небезпека є аморфною або надходить у формі інформації, повідомлення, все одно наш мозок розцінює це як небезпеку.

«Тепер пандемія змушує повернутися нас до нашого емоційного єства, нашого давнього рептильного мозку, який відповідає за виживання, нарешті підключити кору головного мозку, яка відповідає за свідоме сприйняття та використання інформації», – пояснює психолог.

Раніше ми розповідали про те, що спільного між COVID-19 та політичною боротьбою.

Читайте GreenPost в Facebook. Подписывайтесь на нас в Telegram.

Больше из GreenPost
Всемирный день предотвращения загрязнения окружающей среды 2025 — защита природы и здоровья
Всемирный день предотвращения загрязнения окружающей среды: просто знать недостаточно, нужно действовать
2 мин на прочтениечас назад
День специального образования 2025 — поддержка, инклюзия, равные возможности
День специального образования: внимание, поддержка и равные шансы для каждого ребенка
2 мин на прочтение2 часа назад
День оладий 2025 — празднуем 2 декабря
2 декабря — День оладий: почему стоит приготовить что-нибудь вкусное и домашнее
4 мин на прочтение3 часа назад
Всемирный день борьбы со СПИДом: ключевые вызовы для Украины
3 мин на прочтениеВчера
Десятки тысяч жителей жудеца Прахова остались без воды из-за аварии на плотине Палтину
1 мин на прочтениеВчера
Продажа базы флота по заниженной цене во время моратория — есть задержанные
1 мин на прочтениеВчера
Цены на курятину и яйца могут вырасти на 15-20% из-за блэкаутов
1 мин на прочтениеВчера
В Одесской области сады защищают специальными сетками от оленей и ланей
1 мин на прочтениеВчера