Зниження рівня кисню у водоймах загрожує життю на планеті — науковці

Серед причин — глобальне потепління та насиченість мінералами внаслідок сільськогосподарської діяльності.

2 хв на прочитання26 Липня 2024, 01:21
Image by Arek Socha from Pixabay Image by Arek Socha from Pixabay

Рівень насиченості киснем водойм у світі наближається до критичних показників. Про це повідомили у Центрі океанічних досліджень імені Гельмгольца Geomar у німецькому Кілі. Така ситуація не лише створює загрозу екосистемам, а й ставить під загрозу основи існування ключових суспільних сфер і всієї планети, кажуть у центрі, посилаючись на міжнародне дослідження за участі центру, опубліковане в фаховому виданні Nature Ecology and Evolution. Про це розповідає Deutsche Welle.

Зокрема за даними дослідників, рівень кисню в озерах і ставках із 1980 р. знизився на 5,5 та 18,6 % відповідно. Рівень кисню у світовому океані з 1960 року знизився приблизно на 2 %. З огляду на гігантські об’єми води в океані, йдеться про величезні маси втраченого кисню, наголошується в дослідженні. Насиченість киснем знижується також у річках та інших водоймах.

Серед причин зниження рівня кисню у водоймах науковці називають глобальне потепління, спричинене викидами парникових газів, а також насиченість мінералами внаслідок сільськогосподарської діяльності. Крім того, у регіонах морів, де вода містить замало кисню, аби там могли виживати риби, молюски та краби, під загрозою опиняється не лише фауна, а й риболовля, водне господарство та туризм. Ба більше — внаслідок мікробіотичних процесів у регіонах, де недостатньо кисню, виділяються додаткові об’єми парникових газів, що лише більше підсилює глобальне потепління.

Науковці закликають додати зниження рівня кисню у водоймах до загроз планетарного масштабу поряд зі зміною клімату, змінами у землекористуванні та втратою біологічного різноманіття. Щодо цих явищ науковці встановили критичні показники, досягнення яких підвищує ризик великомасштабних, різких чи невідворотних змін у довкіллі. А це, своєю чергою, загрожує стійкості та стабільності нашої планети.

Більше новин читайте на GreenPost.

Більше з GreenPost