
09.01.2020
Автор: Дмитро Шинкарук
Супермаркети та продовольчі гіганти замінюють пластикову упаковку матеріалами, які ще більше шкодять довкіллю. Про це йдеться у дослідженні, проведеному британською організацією «Green Alliance».
Під тиском
громадськості з метою зменшення забруднення пластиком компанії впроваджують
картонні контейнери, покриті матеріалами, які не підлягають вторинній
переробці, та пакети, які спричиняють "значно більші" викиди
парникових газів, вважають дослідники.
Нові вироби, такі
як компостні або дерев’яні столові прилади, можуть мати потенційно більші
наслідки для навколишнього середовища, включаючи більш високі викиди вуглецю,
ніж пластикові.
«Green Alliance»
опитала інсайдерів з п’ятьох супермаркетів Великобританії та семи великих
компаній, які виробляють продуктові товари та засоби особистого гігієни.
Результати свідчать, що "виникає нерівномірний та потенційно контрпродуктивний
підхід до вирішення забруднення пластиком".

У звіті йдеться про
те, що через два роки після виходу документального серіалу Blue Planet II
(Блакитна Планета ІІ) мало що змінилося і супермаркети все ще виставляють
еквівалент 900 одиниць одноразового пластику на полицю для на одну людину у
Великобританії щороку.
В одному
супермаркеті заявили, що покупці «люто» скаржилися на пластик.
"В основному
це скарги, у яких покупці зазначали, що пластик - зло і йому немає місця,
незалежно від позитивних речей у боротьбі з харчовими відходами...Це було люто.
Лише минулого року ми спостерігали підвищення таких запитів клієнтів на 800%”, -
зазначили у супермаркеті.
Інший інсайдер заявив, що деякі рішення були прийняті зі знанням, що це може фактично збільшити навантаження на навколишнє середовище.
Понад 60% пластикового сміття продукують лише вісім країн
Але обурення
покупців не завжди трансформувалося у зміну купівельних звичок. Один із
респондентів сказав: "Якщо мова йде про реальну поведінку споживачів, вони
ще не змінюються".
Деякі супермаркети
нещодавно замінили одноразові пластикові пакети для сипучих продуктів та
хлібобулочних виробів на одноразові паперові пакети. «Зелений альянс» описує це
як "тривожний тренд". Паперові пакети, за їхніми словами, «які часто
такі ж непотрібні, як і їхні пластикові аналоги, можуть мати набагато більший вуглецевий
слід, хоча це може залежати від походження матеріалів та специфікації виробу».
Рішення про відмову
від пластику часто приймалися без урахування впливу замінника на навколишнє
середовище, наявність адекватної інфраструктури для збору та обробки.
"Споживачі...сильно плутаються з приводу значень «вироблено з біологічної сировини», «компостний» та «біорозкладний» ", - йдеться у повідомленні.
90% усього пластику приносять в океан 10 річок
Деякі компанії, які
спробували «компостний» пластик, зазначили, що він не розкладається, як цього
очікували.
І багато інсайдерів
хотіли, щоб уряд відігравав більшу роль у питаннях використання, повторної
переробки та утилізації пластмас, а також у встановленні стандартів у всій
галузі.

Адам Ред, директор
із зовнішніх справ британської компанії з управління відходами Suez Recycling
and Recovery UK сказав: "Коли вирує війна з пластмасою, уникнення
непередбачуваних наслідків повинно бути на передньому плані...Зміни мають бути
керовані та сплановані".
Ліббі Пік із «Green
Alliance» заявила, що майже всі компанії піднімали питання повторного
використання та поповнення в інтерв’ю.
"Одна із
проблем в тому, щоб виховувати поведінку. Більшість супермаркетів дозволяють
людям брати власні контейнери для прилавків делікатесів, але мало хто
знає", - зазначила вона.

За її словами, винахідник
дуже тонких пластикових пакетів для фруктів і овочів розробив їх для повторного
використання, щоб вони були менш шкідливими, ніж одноразові паперові пакети. Але
найкращим варіантом було би припинення використання одноразових матеріалів.
Підноси з фібрового
картону та паперові соломинки покриті матеріалами, які не підлягають вторинній
переробці, а мішки, які розкладаються компостуванням або завдяки
біорозкладанню, у разі неправильної утилізації шкодять довкіллю як і звичайні
пластикові пакети.

Ендрю Опі, з
Британського консорціуму роздрібної торгівлі, сказав: "Усі відповідальні
роздрібні торговці згодні з тим, що питання зміни клімату повинно бути в основі
їхнього бізнесу, будь то пошук продуктів чи зміна упаковки. Пластик залишається
найефективнішим матеріалом у багатьох обставинах - наприклад, огірки, загорнуті
в пластик, зберігаються на 14 днів довше, зменшуючи харчові відходи. Узгоджена
стратегія використання відходів та ресурсів - це пріоритет, що зменшує вплив
речей, які ми купуємо, на навколишнє середовище, а не просто зменшує
використання пластику".







