У ЗСУ вдосконалять системи обліку та контролю пально-мастильних матеріалів. Про це розповів начальник Центрального управління забезпечення пально-мастильними матеріалами полковник Руслан Кубаль. Повідомляє armyinform.
За словами військового, один з головних напрямків розвитку підрозділів Командування Сил логістики (КСЛ) — адаптація діяльності до стандартів НАТО.
"Наразі вкрай необхідним і актуальним завданням нашого Управління є впровадження сучасної автоматизованої системи контролю та обліку світлих нафтопродуктів, що використовують країни Альянсу. Ця система може функціонувати як самостійно, так і у складі системи ЛІС (logistic information system — LIS), яку розробляють спільно зі спеціалістами логістики США. Використання системи ЛІС дозволяє ведення обліку в електронному вигляді й виконання будь-яких операцій з руху пального в режимі online та дасть змогу бачити цей процес і наявний залишок пального наживо. Підтримка мобільної та стаціонарної платформи забезпечить безперервний контроль за переміщенням матеріальних засобів і їхній моніторинг у віддаленому доступі", — повідомив офіцер.
У рамках пілотного проєкту цей програмний комплекс запроваджений уже в чотирьох частинах ЗС України. Програмне забезпечення успішно пройшло всі випробування, з вересня 2020 року відбудеться його тестова експлуатація. Крім того, до проєкту планують залучити ще вісім військових частин Збройних Сил.
Також на складі пального 46-го об’єднаного центру забезпечення вже впроваджена система виміру й моніторингу рівня пального у резервуарах.
Задля посилення контролю за використанням палива у першому півріччі 2020 року було проведено експеримент щодо застосування палива дизельного з чорним маркером.
"Таке маркування забезпечує належну ідентифікацію та відстеження військового палива в паливозаправниках, баках озброєння та військової техніки, а також дає змогу посилити контроль за використанням пального військовими частинами й зменшує «товарну привабливість» серед цивільного населення. Пальне видавалось усім військовим частинам, які відновлювали свою боєздатність", — розповів полковник.
За результатами випробування вже ухвалено рішення щодо закупівлі барвника (кольорового маркера) та впровадження цього методу контролю у діяльність Збройних Сил України.
Таким чином, у ЗСУ буде пильний контроль використання пального, не буде випадків підозрілого його зникнення та незаконного тіньового продажу.
Нагадаємо, більшість дизпалива в Україні завезені з Росії та Білорусі - експерт.