Оформлення спадщини на земельний пай є однією з найпоширеніших процедур у сфері земельних відносин в Україні. Однак, щоб цей процес пройшов успішно, спадкоємцям необхідно знати ключові аспекти та вимоги законодавства. Юристка Лариса Кісь у коментарі для 24 Каналу роз'яснила основні етапи оформлення спадщини на пай.
За словами експертки, першим кроком для спадкоємця є звернення до нотаріуса з заявою про прийняття спадщини. Важливо пам'ятати, що цю заяву необхідно подати протягом шести місяців з дня смерті спадкодавця.
Для успішного оформлення спадщини нотаріусу потрібно надати документи, що підтверджують право померлого на користування паєм. До таких документів належать:
Особливу увагу юристка звернула на ситуації, коли документи на земельний пай були втрачені. У такому випадку їх необхідно обов'язково відновити. Для відновлення державного акта на пай слід звернутися до Держгеокадастру та отримати його копію. Якщо ж втрачено сертифікат на пай, спадкоємцю доведеться звертатися до суду, щоб довести право спадкодавця на частину колективної землі.
Як докази в суді можуть бути використані:
Після отримання позитивного рішення суду спадкоємець зможе продовжити процедуру оформлення спадщини, отримати свідоцтво про право на спадщину та на наступному етапі – завершити процедуру виділення земельної ділянки в натурі та зареєструвати право власності на неї.
Таким чином, оформлення спадщини на земельний пай вимагає від спадкоємців уважності до термінів та наявності необхідних документів. У разі виникнення труднощів, особливо з відновленням документів, слід звертатися за кваліфікованою юридичною допомогою.
Більше новин читайте на GreenPost.