Вчені придумали новий спосіб лікування сліпоти

Пігментний епітелій - шар сітківки, який забезпечує фоторецептори поживними речовинами і допомагає позбавлятися від відпрацьованих мембранних дисків із зоровим пігментом.

1 хв на прочитання18 Січня 2021, 17:58

Вчені з медичного комплексу Маунт-Синай в Нью-Йорку і їх колеги з Національного сінгапурського університету запропонували використовувати стовбурові клітини сітківки трупів для лікування сліпоти, викликаної поразкою пігментного епітелію сітківки. Детальніше про своє відкриття вони розповіли в статті в журналі Stem Cell Reports.

У міру старіння, а також з інших причин його поразки призводить до порушень зору і його втрати в майбутньому. Від макулярної дегенерації, одного з видів дисфункції епітелію, страждають близько 200 млн осіб по всьому світу.

Більш ранні дослідження показали, що з нею можна досить ефективно боротися з допомогою пересадки сітківки, але через складність операції така процедура застосовувалася рідко.

У міру розвитку клітинної терапії вчені припустили, що її методи можуть бути корисні і в лікуванні сліпоти.

Дослідники використовували стовбурові клітини сітківки, отримані від двох померлих людей похилого віку. Вони пересадили їх на жовту пляму - місце найбільшої гостроти зору в сітківці.

Експеримент проводився поки що на здорових тваринах, щоб зрозуміти, чи можлива взагалі подібна пересадка. Клітини успішно прижилися, протягом трьох місяців не спостерігалося жодних серйозних побічних ефектів.

Більше з GreenPost