Український водний транспорт віддадуть інвесторам з ОАЕ
У екологів та екоактивістів проєкт розвитку водного транспорту, який ґрунтується на нормах однойменного закону, вже викликає побоювання та запитання.
Розвивати водний річковий транспорт в Україні будуть фахівці й інвестори з ОАЕ. Про це 22 лютого на Всеукраїнському форумі «Україна 30», присвяченому інфраструктурі, заявив президент України Володимир Зеленський.
«Компанії, з якими ми зустрічалися в Об'єднаних Арабських Еміратах, будуть уже цього тижня в Україні. Ми будемо говорити саме про річковий транспорт, у якому вони професійно розбираються. Вони готові будувати річкові порти», — сказав Зеленський.
Президент України додав, що річковий транспорт — це окрема дохідна галузь, як для бізнесу, так і для бюджету. Окрім цього, це — найдешевші перевезення, які розвантажать українські автошляхи та призупинять їх руйнування.
Зеленський наголосив на тому, що проєкт із розвитку річкового транспорту будуть втілювати в життя якомога швидше.
Нагадаємо, що 3 грудня 2020 року на пленарному засіданні народні депутати прийняли «Закон про внутрішній водний транспорт». А у другій половині січня його офіційно опубліковано у парламентській газеті «Голос України».
Закон регулює відносини в галузі судноплавства на внутрішніх водних шляхах України. Зокрема, встановлюються умови роботи внутрішнього водного транспорту, використання внутрішніх водних шляхів та їхніх берегових смуг для судноплавства. Унормовується питання майна, що затонуло на внутрішніх водних шляхах, відповідальності судновласників за порушення законодавства про внутрішній водний транспорт тощо.
Однак у екологів і природозахисників до нього чимало запитань. Екоактивістів непокоїть те, що закон погіршить якість питної води та посилить забруднення водойм України. А ще річки фактично перестануть вважатися природними екосистемами зі своїми унікальними зв’язками між рослинами та тваринами. Їх у новому законопроєкті пропонували розглядати винятково як об'єкти транспортної інфраструктури.
Як ми писали раніше, екологи вимагали відхилити законопроєкт про внутрішній водний транспорт як такий, що несе загрозу українській екології та здатний спричинити збитки довкіллю.