- Головна
- Новини
- Енерго
- Енергоефективність
- У Катовіце планують запустити регулярні рейси безпілотного автобуса: наразі він проходить випробування
У Катовіце планують запустити регулярні рейси безпілотного автобуса: наразі він проходить випробування
Після виходу на нормальний режим руху оператор зможе керувати парком віддалено
В Катовіце тестують перший безпілотний автобус. Якщо випробування пройдуть успішно, то навесні 2024 року буде запущена двотижнева пілотна програма з регулярними пасажирськими рейсами.
Це інноваційний крок у розвитку транспортної системи міста. Безпілотний автобус може стати ефективним та екологічно чистим засобом пересування, який також допоможе зменшити затори на дорогах.
За тестування безпілотного автобуса РКМ Katowice заплатить близько 100 тисяч злотих. Аналогічні випробування будуть проводитися і в Глівіце.
Автобус оснащений електричним приводом і практично не видає шуму. Запас ходу становить близько 200 км, а максимальна потужність — 150 кВт.
Вміщує 15 осіб, а максимальна швидкість, яку він може розвивати, становить 25 км/год.
Система, якою оснащений автобус, виключає людський фактор і дає змогу рухатися за заздалегідь запрограмованими маршрутами.
Перед введенням в експлуатацію автомобіль також буде оснащений картами високої роздільної здатності з точною інформацією про місцевість.
Загалом в автобусі 11 камер, 4-ри радари, приймачі та датчики різного радіусу дії, що дає змогу машині працювати в різних погодних і світлових умовах. Вони спостерігають за обстановкою як усередині, так і зовні автомобіля. Автомобіль виявляє перешкоди на маршруті та інших учасників руху і може самостійно сповільнюватися, прискорюватися, гальмувати залежно від ситуації, що усуває проблему "сліпих зон". Вся робота автомобіля контролюється модулем спостереження, що забезпечує безпеку всіх учасників руху.
Під час випробувань на борту перебуває оператор, який може взяти керування автомобілем на себе в разі непередбачених ситуацій.
Після виходу на нормальний режим руху оператор зможе керувати парком віддалено.