Про це у своєму інтерв’ю GreenPost розповів Дмитро Підтуркін, засновник Української медичної експертної спільноти.
«Були спроби й МОЗ, і РНБО отримати методику розрахування тарифів... – сказав він. – В НСЗУ не розповідають, як порахували ті чи інші тарифи. Та вони їх практично ніяк не порахували. Просто на пріоритетні послуги було пораховано притомну собівартість надання послуг, просто дуже занижену, бо там стоїть поточний рівень зарплат. А щодо всього іншого – взяли поточний рівень фінансування і поділили на кількість проведених за статистикою медичних втручань».
Дмитро Підтуркін стверджує, що реальна кількість проведених медичних маніпуляцій відрізняється від статистичних даних у кілька разів.
«Усі ж апріорі розуміють, що медична статистика у нас пишеться "від балди", – говорить він. – Є правила гри, прийняті в системі: узяти ліві дані, поділити, отримати тарифи. Це було дуже вигідно з погляду того, що, не збільшуючи загального обсягу фінансування, можливо здійснити перетікання фінансування за деякими напрямками охорони здоров'я – так, щоб сконцентрувати фінансові ресурси на маленьких напрямках, збільшивши фінансування у 2-3 рази».
На думку експерта, метою цих маніпуляцій було показати ефективність реформи. Дмитро Підтуркін нагадує, що спочатку цей підхід було реалізовано на первинці: при тому самому обсязі фінансування охорони здоров’я за рахунок перерозподілу фінансування з інших напрямків збільшили фінансування первинки у 2,6 раза, що дозволило різко підняти зарплати лікарям-сімейникам.
«Те саме вони роблять зараз, – говорить експерт. – Тому що ті тарифи, які зробили НСЗУ, збільшують, наприклад, фінансування онкології десь від 150 до 300%».
Дмитро Підтуркін наголошує, що є напрямки, за якими фінансування різко зросло, а є ті, за якими, навпаки, різко скоротилося. Знов-таки, це робиться для того, щоб показати успішність реформи.
«Ми ж не будемо говорити про тих, у кого тепер усе погано, а розповімо про тих, у кого добре, – каже експерт. – Причому пояснимо, що ті, у кого добре, ввійшли в реформу і почали працювати, а інші – просто "каки", вони не захотіли реформуватися».
Раніше ми писали, що медики вимагають врегулювати роботу Національної служби здоров'я України.
Також ми розповідали, що НСЗУ не створює рівних умов для всіх надавачів медичних послуг.