Науковці знайшли у космосі планету, яка має три сонця

Вчені її виявили лише через 10 років спостережень

2 хв на прочитання15 Січня 2021, 23:37

Нові спостереження вчених підтвердили існування екзопланети KOI-5Ab, яка має три сонці. Ця система, що отримала назву KOI-5, розташована в сузір'ї Лебедя, і наявність екзопланети в ній було підтверджено більш ніж через десять років після того, як вона була вперше виявлена космічним телескопом Кеплера. Повідомляє sciencealert.

«Від KOI-5Ab відмовилися, тому що пошук був складним, і у нас були тисячі кандидатів. Були легші варіанти, ніж KOI-5Ab, і ми кожен день дізнавалися щось нове від Кеплера, так що про KOI-5 майже забули», — говорить астроном Девід Сіарді з Інституту науки про екзопланети НАСА.

Тепер же Девід Сіарді і його колеги скористалися новим космічним телескопом TESS, а також декількома наземними інструментами, включаючи гавайську обсерваторію Keck. Робота дозволила підтвердити існування незвичайної екзопланети та розкрити нові цікаві деталі про неї.

TESS спостерігав KOI-5Ab транзитним методом, по слабкій зміні світіння материнської зірки в ті періоди, коли планета проходить на її тлі. KOI-5Ab — холодний газовий гігант, на зразок нашого Нептуна.

Власне зірка KOI-5A обертається в тісній зв’язці з KOI-5 В, з періодичністю в 30 років, а їх тандем обходить третю зірку KOI-5С за 400 років. Несподіванкою стало те, що орбітальна площина планети не збігається з площиною KOI-5 В, відхиляючись від неї приблизно на 50 °.

«У нас все ще є багато питань про те, як і коли планети можуть утворюватися в системах з декількома зірками і як їх властивості порівнюються з планетами в системах з однією зіркою. Вивчаючи цю систему більш детально, можливо, ми зможемо зрозуміти, як Всесвіт створює планети», — сказав Сіарді.

Варто сказати, що самі по собі потрійні системи — не така вже й рідкість: у них входять близько 10% зірок Галактики. Відомі й планети в таких системах, включаючи сусідню з нами альфу Центавра. Однак зустрічаються вони набагато рідше.

Нагадаємо, з космосу прилетіли пляшки з вином та виноградна лоза (фото).

Більше з розділу Еко