На Заході почали використовувати ШІ для запобігання обриву кабелів

3 хв на прочитання07 Січня 2025, 00:36
Зображення згенеровано ШІ

Об'єднані експедиційні сили таким чином слідкуватимуть за суднами російського «тіньового» флоту.

Об'єднані експедиційні сили (Joint Expeditionary Force, JEF) під керівництвом Великої Британії активували передову систему реагування для відстеження потенційних загроз підводній інфраструктурі та моніторингу російського «тіньового» флоту після повідомлення про пошкодження великого підводного кабелю Estlink2 у Балтійському морі. Про це у понеділок, 6 січня, повідомили в британському уряді, розповідає Deutsche Welle.

До складу JEF входять 10 країн.

Операцію Nordic Warden було запущено минулого тижня. Її учасники використовують штучний інтелект (ШІ) для оцінки даних із різних джерел, включаючи автоматичну ідентифікаційну систему (AIS) суден, та зважують ризики. Дії JEF посилюють зусилля НАТО.

Судна, ідентифіковані як частина «тіньового» флоту Росії, внесені в систему, щоб їхнє переміщення можна було ретельно відстежувати при наближенні до зон, що становлять інтерес для членів JEF. За наявності ризику система вестиме моніторинг у режимі реального часу і негайно надішле попередження країнам-учасницям JEF, а також союзникам по НАТО.

«Уряд тісно співпрацює з нашими союзниками для захисту найважливіших об'єктів національної інфраструктури, таких як підводні кабелі. Радий, що ми запускаємо цю передову технологію незабаром після саміту JEF, аби зміцнити європейську безпеку», — наголосив прем'єр-міністр Великої Британії Кір Стармер.

З оперативного штабу JEF у Нортвуді ведеться спостереження за 22 зонами, включаючи частини акваторії Ла-Маншу, Північного моря, протоки Каттегат і Балтійського моря.

Вперше механізм Nordic Warden був задіяний улітку 2024 року, а потім під час навчань JEF Joint Protector, у ході яких понад 300 британських військовослужбовців було направлено до Латвії.

Велика Британія раніше наклала санкції на 93 нафтові танкери у складі «тіньового» флоту РФ. У грудні 2024-го було підписано угоду між Великою Британією, Данією, Швецією, Польщею, Фінляндією й Естонією, які домовилися вимагати сертифікати страхування у можливих «тіньових» судів РФ при їх проходженні балтійським маршрутом.

Напередодні Фінляндія затримала судно, підозрюване у причетності до обриву кабелю Estlink 2 у Балтійському морі 25 грудня. Фінська берегова охорона наклала арешт на танкер Eagle S, що ходить під прапором Островів Кука. У Гельсінкі підозрюють, що судно пошкодило своїм якорем кабель між Фінляндією й Естонією.

Раніше, 17 листопада, було пошкоджено підводний кабель зв'язку, що пролягає між Литвою та Швецією. Наступного дня з ладу вийшов кабель, що з'єднує Фінляндію та Німеччину. За даними фінської компанії Cinia, обрив стався у винятковій економічній зоні Швеції, на схід від південного краю острова Еланд, приблизно за 700 км від Гельсінкі. Пізніше у компанії припустили, що кабель був обірваний якорем чи донним тралом.

Більше новин читайте на GreenPost.

Актуально

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Поділитись: