Міжнародний день цивільної авіації: чому літаки залишають у небі білі сліди та ще кілька цікавих фактів
Зокрема, якщо відмовив один двигун, літак може долетіти на другому.
За ініціативи ООН 7 грудня відзначається Міжнародний день цивільної авіації, який був проголошений на 51-й сесії ГА ООН 6 грудня 1996 року. Саме цього дня у 1944 році у Чикаго була підписана Конвенція про міжнародну цивільну авіацію.
Розвиток авіаційної техніки з початку XX ст. дозволив широко використовувати цивільну авіацію як повітряний транспорт, що має велику вантажопідйомність і великий радіус дії. Цивільна авіація стала розвиватися як міжнародна. Але виникли проблеми через відсутність єдиних правил польоту, стандартів в обслуговуванні руху, відмінність навігаційного і радіонавігаційного обладнання, різні мови екіпажів.
Саме для подолання цих розбіжностей і була підписана і впроваджена Конвенція.
Мета святкування – інформувати громадськість про внесок цивільної авіації в соціальний і економічний розвиток держав-членів ООН, а також про унікальну роль Міжнародної організації цивільної авіації (ІСАО) в об’єднанні зусиль країн для створення високошвидкісної глобальної транспортної мережі на службі всього людства.
Трохи цікавих фактів про авіацію:
- Чому літаки залишають у небі білі сліди? Ці білі лінії в небі від літаків — просто сліди конденсації. Під час польоту двигуни випускають водяну пару, яка попадає в холодний шар атмосфери. В результаті в небі ми бачимо білі сліди. Подібну реакцію ви можете спостерігати, коли дихаєте на морозі.
- Першою стюардесою на борту літака стала американка Еллен Черч. Дівчина була за освітою медсестрою і мала ліцензію на керування літаком. Коли в 1930-му році вона подала заяву про прийом на роботу в авіакомпанію «Boeing Air Transit», там з радістю відгукнулися. Дівчина, крім прямих обов’язків, заправляла баки паливом, носила багаж, заводила годинник в кабіні пілота і т.д.
- Якщо відмовив один двигун, літак може долетіти на другому. Думка про те, що у літака може відмовити двигун, здатна налякати будь-якого пасажира. Але сучасні літаки готові до таких ситуацій. Більш того, маршрути спеціально розробляються таким чином, щоб літак зміг благополучно долетіти до найближчого аеропорту в разі відмови одного з двигунів.
- Повітря у літаках фільтрується за тією ж технологією, що і у повітряних фільтрах в лікарнях, тому воно майже не містить мікробів.
- Якщо літак повинен здійснити аварійну посадку, то пілот може прийняти рішення скинути паливо з баків в крилах. Хоча це трапляється не дуже часто, подібне робиться для того, щоб зменшити вагу літака. Паливо зазвичай випаровується, перш ніж досягне землі.
- За статистикою, три людини із ста страждають аерофобією – панічним страхом літати на літаках. Прикро, адже без цього способу пересування неможливо побувати в багатьох куточках земної кулі.
- Одного разу під час польоту в салоні Boeingа побачили … мишу. Через сірого гризуна екіпажу довелося здійснити екстрену посадку і висадити всіх пасажирів. Була небезпека, що миша перегризе який-небудь кабель. В результаті 200 пасажирів провели ніч в готелі аеропорту, а екіпаж всю ніч ловив гризуна з сиром і мишоловками. Але їм нічого не вдалося зробити! Тоді привезли кілька кішок, які легко впоралися з мишею.
- Найбільша висота, з якою людина впала і залишилася в живих -10 км 160 м. Під час авіакатастрофи стюардесі в 72 році вдалося вижити і встановити цей сумний рекорд.
Больше новостей читайте на GreenPost.