Догори
Дати відгук
  • Головна
  • Новини
  • Еко
  • Міжнародні трейдери залишають Румунію через повернення України в Чорне море

Міжнародні трейдери залишають Румунію через повернення України в Чорне море

Думка експерта.

2 хв на прочитання2 години тому
ФОТО: Чорне море ФОТО: Чорне море
Поділитись:

Відновлення роботи українських морських портів спричинило тектонічні зсуви на аграрному ринку Східної Європи. Як повідомляє Bloomberg, еміратська група Al Dahra Holding прийняла рішення згорнути свої операції з торгівлі зерном у Румунії до 2026 року.

Причини виходу: збитки та падіння маржі

Компанія, яка зайшла на румунський ринок у 2018 році з амбітними планами інвестувати 500 млн доларів, зіткнулася з жорстокою реальністю:

  • Фінансові втрати: Торговий підрозділ компанії зафіксував збитки у розмірі 28,1 млн доларів за період 2022–2024 років.
  • Ефект «бумеранга»: Після вторгнення РФ у 2022 році трейдери масово переорієнтувалися на румунську Констанцу. Проте з поверненням прямого доступу України до глибоководних портів Чорного моря обсяги транзиту через Румунію впали.
  • Надлишок гравців: Велика кількість трейдерів тепер бореться за менші обсяги зерна, що призвело до критичного падіння прибутковості.

Що залишиться від Al Dahra в Румунії?

Попри припинення торговельних операцій, компанія не йде з країни повністю. Al Dahra планує зосередитися на більш стабільних напрямках:

  • Рослинництво: Компанія продовжує володіти Agricost (понад 50 тис. га землі).
  • Добрива: Зберігається спільне підприємство з марокканською OCP SA для забезпечення місцевих фермерів.

Думка експерта

«Торгівля перетворилася на гру на виживання, де виживає найсильніший», — зазначає Габріель Разі, аналітик AgroBrane.

Вихід Al Dahra — не поодинокий випадок. Раніше цього року закупівлі зерна в Румунії припинив ще один великий гравець — американська компанія Andersons Inc.

Висновок для України

Для українського агросектору це підтвердження ефективності Українського морського коридору. Повернення вантажів у порти Одеси, Чорноморська та Південного повертає Україні роль домінуючого гравця, водночас посилюючи тиск на логістичні хаби сусідніх країн ЄС, які тимчасово виконували роль основних транзитерів.

Більше новин читайте на GreenPost.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Еко
Фото ЦТС.
Єгипетський порт Айн-Сохна став найглибшою штучною гаванню світу
1 хв на прочитання6 годин тому
На Закарпатті оголошено жовтий рівень небезпеки через туман
Жовтий рівень небезпеки: Закарпаття накриє густий туман у ніч на 22 грудня
1 хв на прочитанняВчора
На станції «Академік Вернадський» народилося 1200 пінгвінят. Фото: Уніан
Рекордний сезон на Галіндезі: українські полярники нарахували понад 700 гнізд із малечею пінгвінів
1 хв на прочитанняВчора
У Карпатах оновили гірський притулок «Рогнєска» для туристів
У Карпатах відремонтували притулок для туристів
1 хв на прочитанняВчора
Йоль, Коляда та Сонцеворот: як змінити життя у найдовшу ніч року, поради від кармолога
3 хв на прочитанняВчора
Держрибагентство розпочало масштабну кампанію з розподілу квот на промвилов біоресурсів
1 хв на прочитанняВчора
Скандальний «автобан» до Буковеля: загроза для пралісів ЮНЕСКО та екосистеми Ґорґан
2 хв на прочитання20 Грудня 2025
Зелений щит фасадів: у Львові запровадили офіційний облік ліан та витких рослин
1 хв на прочитання19 Грудня 2025