Міжнародні трейдери залишають Румунію через повернення України в Чорне море
Думка експерта.
ФОТО: Чорне мореВідновлення роботи українських морських портів спричинило тектонічні зсуви на аграрному ринку Східної Європи. Як повідомляє Bloomberg, еміратська група Al Dahra Holding прийняла рішення згорнути свої операції з торгівлі зерном у Румунії до 2026 року.
Причини виходу: збитки та падіння маржі
Компанія, яка зайшла на румунський ринок у 2018 році з амбітними планами інвестувати 500 млн доларів, зіткнулася з жорстокою реальністю:
- Фінансові втрати: Торговий підрозділ компанії зафіксував збитки у розмірі 28,1 млн доларів за період 2022–2024 років.
- Ефект «бумеранга»: Після вторгнення РФ у 2022 році трейдери масово переорієнтувалися на румунську Констанцу. Проте з поверненням прямого доступу України до глибоководних портів Чорного моря обсяги транзиту через Румунію впали.
- Надлишок гравців: Велика кількість трейдерів тепер бореться за менші обсяги зерна, що призвело до критичного падіння прибутковості.
Що залишиться від Al Dahra в Румунії?
Попри припинення торговельних операцій, компанія не йде з країни повністю. Al Dahra планує зосередитися на більш стабільних напрямках:
- Рослинництво: Компанія продовжує володіти Agricost (понад 50 тис. га землі).
- Добрива: Зберігається спільне підприємство з марокканською OCP SA для забезпечення місцевих фермерів.
Думка експерта
«Торгівля перетворилася на гру на виживання, де виживає найсильніший», — зазначає Габріель Разі, аналітик AgroBrane.
Вихід Al Dahra — не поодинокий випадок. Раніше цього року закупівлі зерна в Румунії припинив ще один великий гравець — американська компанія Andersons Inc.
Висновок для України
Для українського агросектору це підтвердження ефективності Українського морського коридору. Повернення вантажів у порти Одеси, Чорноморська та Південного повертає Україні роль домінуючого гравця, водночас посилюючи тиск на логістичні хаби сусідніх країн ЄС, які тимчасово виконували роль основних транзитерів.
Більше новин читайте на GreenPost.

