- Головна
- Новини
- Агро
- Урожай-2023
- Мінагропрод просить субсидувати транзит агротоварів у далекі порти Євросоюзу
Мінагропрод просить субсидувати транзит агротоварів у далекі порти Євросоюзу
Міністр назвав вартість транзиту українських агротоварів у вагонах
Розмір субсидування транспортування українських агротоварів у далекі порти в розмірі €30 за тонну зможе значно прискорити та зробити більш динамічним експорт у сезоні 2023 року. Про це заявив міністр аграрної політики та продовольства Микола Сольський, передає «Інтерфакс-Україна».
Сольський нагадав, що перспектива використання розташованих далеко від України портів розглядалася минулого року. Влітку 2023 року в очікуванні нового врожаю представники уряду провели переговори з Європейським Союзом і попросили компенсувати транзит у порти Литви та Латвії, Німеччини, Нідерландів, а також в адріатичні порти — Хорватії, Словенії та Італії.
Як приклад міністр назвав вартість транзиту українських агротоварів у вагонах від кордону України до порту в Гданську в розмірі €40 за тонну, у Гамбурзі — понад €70 за тонну. Він нагадав, що ціни постійно змінюються, оскільки це ринок, який залежить від сезонності та багатьох інших моментів.
«Ми вважаємо, що компенсація в €30 за тонну, в принципі, вона схожа в усіх напрямках. Це те, що додасть динаміки (у перевезення, — ред.) і вирішить багато питань», — сказав він.
Сольський нагадав, що Україна працює з експортом зернових через дунайські порти з квітня 2022 року. Щодо цього каналу збуту, за словами міністра, багато рішень ухвалювалося та планується ухвалювати — триває постійна робота. Зокрема, проведено днопоглиблення на 1 метр, яке дало змогу зробити багато перевалок. Існують домовленості з Румунією, а також протягом останнього місяця з’явилися домовленості про додатковий транзит із Болгарією і отримано додаткову знижку.
Говорячи про обстріли портів Одеси та знищення портової інфраструктури з зерном, Сольський повідомив, що минулого тижня до Варшави прилетіла делегація з Китаю, було відновлено роботу українсько-китайської робочої групи з відкриття експорту нових товарних позицій. Під час її засідань обговорювали й експорт зернових.
«Можу точно сказати, що Китай зовсім не радий, як і будь-яка держава-імпортер зерна, тому, що скорочується кількість країн, звідки вони отримуватимуть зерно. Це спричиняє скорочення вибору і подорожчання всередині країни. Це серйозна втрата, оскільки Україна — традиційний партнер якісного зерна для Китаю. Така велика країна з прагматичним підходом до своїх справ це розуміє і очевидно подає деякі сигнали туди, куди повинна їх подавати», — резюмував міністр.