- Головна
- Новини
- Енерго
- Зелена енергетика
- Китай закладає перший контейнеровоз на аміачному паливі
Китай закладає перший контейнеровоз на аміачному паливі
Цей проєкт, що об'єднує норвезьких та бельгійських партнерів, відкриває нову еру в судноплавстві.

У Китаї, на верфі Qingdao Yangfan Shipbuilding, відбулася церемонія різання металу для будівництва першого у світі контейнеровоза, що працюватиме на відновлюваному аміаку. Проєкт, який реалізується за участю норвезьких компаній Yara Clean Ammonia, Yara International, North Sea Container Line (NCL) та бельгійської CMB.TECH, має на меті революціонізувати галузь морських перевезень, пише ЦТС.
Характеристики інноваційного судна
Судно, назване Yara Eyde, матиме місткість 1,4 тис. TEU (двадцятифутових еквівалентів) та оснащуватиметься льодовим класом, що дозволить йому працювати у складних кліматичних умовах. Окрім роботи на аміачному паливі, воно буде обладнане акумуляторною батареєю ємністю 250 кВт-год та зможе підключатися до берегової електромережі.
Маршрут та оператор
Yara Eyde належатиме компанії Delphis, підрозділу CMB.TECH. Експлуатацією судна займатиметься нова компанія NCL Oslofjord AS, яка є спільним підприємством NCL, Yara Clean Ammonia та інших партнерів. Планується, що судно буде передано в експлуатацію у середині 2026 року.
Контейнеровоз виконуватиме рейси на каботажному сервісі між Осло, Порсгрунном, Бремерхафеном та Роттердамом. Оператор NCL позиціонує себе як перший у світі лінійний сервіс, що використовуватиме виключно судна на аміачному паливі.
Проєкт Yara Eyde є важливим кроком до досягнення цілей зі скорочення викидів вуглецю в судноплавній галузі, яка традиційно є однією з найменш екологічних.
Більше новин читайте на GreenPost.







