Діти з аутизмом інакше сприймають аудіальну інформацію

2 хв на прочитання21 Лютого 2025, 06:35
ФОТО: ілюстративне / osvitoria.media

Науковці виявили, що у дітей з аутизмом рівень альфа-ритмів порушений, вони інакше обробляють і реагують на звуки.

Альфа-ритми у мозку відіграють ключову роль при обробленні сенсорної інформації та утриманні уваги, наприклад, під час сприйняття інформації на слух. Дослідники виявили атипову динаміку альфа-ритмів у мозку дітей з аутизмом як під час сприйнятті звуків, і у стані спокою. Це означає, що в таких дітей вже на перших етапах роботи слухової кори головного мозку виникають порушення оброблення звуків. Надалі вони можуть спричинити проблеми з мовою та комунікацією. Бо діти з аутизмом інакше сприймають аудіальну інформацію.

Наукову роботу ініціювала група вчених з Університету Південної Каліфорнії (США). Результати опубліковані у журналі Brain Structure and Function.

Вчені з’ясували, як сприйняття звуків у дітей із розладами аутичного спектру (РАС) пов’язане з мовними порушеннями. Для цього вони за допомогою магнітної енцефалографії виміряли активність головного мозку у 20 дітей з аутизмом різного ступеня і у 20 дітей без таких розладів. Усі учасники дослідження пройшли клінічне та поведінкове обстеження мови, тести на рівень невербального інтелекту (IQ) та виразність аутистичних характеристик. Мовні навички вимірювалися за допомогою деталізованого тестування. Піддослідним демонстрували звукові стимули та вимірювали активність головного мозку. Від дітей при цьому не вимагалося жодних спеціальних дій. Автори експерименту стежили за коливаннями альфа-ритмів у стані спокою і при обробленні звукових сигналів.

Виявилося, що у дітей з аутизмом рівень альфа-ритмів порушений. І коли вони сприймають слухову інформацію, і у стані спокою. У нормі під час оброблення звуків слуховою корою потужність альфа-хвиль падає, а під час спокою, навпаки, зростає. У дітей з аутизмом спостерігалася протилежна картина.

«Слабке падіння потужності альфа-ритмів при обробці слухової інформації у дітей з аутизмом свідчить про підвищену збудливість нейронних мереж у слуховій корі та підтверджує наявність дисбалансу між збудженням та гальмуванням у корі головного мозку», — пояснив один із авторів дослідження з дитячого науково-дослідного інституту Сіетлу (США) Вардан Арутюнян.

Автори статті також виявили зв’язок між мозковою активністю у стані спокою у лівій слуховій корі та мовними здібностями дітей з РАС. Чим вище цей параметр (і, відповідно, вища нейронна збудливість у стані спокою в лівій слуховій корі), тим гірші мовні навички. Результати дослідження допоможуть краще зрозуміти причини мовних порушень при розладах аутистичного спектру.

Більше новин читайте на GreenPost.

Актуально

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Поділитись: