Догори
Дати відгук
  • Головна
  • Новини
  • Еко
  • Данія будує найдовший у світі підводний тунель, що з'єднає Скандинавію з Центральною Європою

Данія будує найдовший у світі підводний тунель, що з'єднає Скандинавію з Центральною Європою

Масштабний проект Fehmarn Belt вартістю 6,2 млрд фунтів стерлінгів обіцяє скоротити час у дорозі між Данією та Німеччиною до мінімуму.

2 хв на прочитання2 години тому
Фото: ЦТС Фото: ЦТС
Поділитись:

Данія втілює в життя амбітний інфраструктурний проект – підводний тунель Fehmarn Belt, який має стати найдовшим у світі комбінованим залізнично-автомобільним підводним тунелем. Проект вартістю 6,2 млрд фунтів стерлінгів з'єднає данське місто Редбю, розташоване на острові Лолланд, з німецьким Путтгартеном, пролягаючи дном Балтійського моря на протяжності 18 кілометрів, пише ЦТС із посиланням на Railway Gazette.

Цей масштабний проект спрямований на кардинальну зміну транспортного сполучення між південною Данією та північною Німеччиною. Застаріле поромне сполучення буде замінено сучасною електрифікованою високошвидкісною магістраллю, призначеною для пасажирських та вантажних перевезень.

Очікується, що час у дорозі для автомобілів скоротиться з нинішніх 45 хвилин до вражаючих 10 хвилин. Для поїздів подорож стане ще швидшою – всього 7 хвилин за умови швидкості до 200 км/год.

Ініціатори проекту вбачають у Fehmarn Belt ключову ланку Трансєвропейської транспортної мережі (TEN-T). Новий тунель забезпечить прямий, безперебійний та екологічно чистий маршрут, що з'єднає Скандинавію з серцем Центральної Європи. Завдяки цьому має значно зрости пропускна спроможність регіональних транспортних коридорів, зменшиться навантаження на існуюче поромне сполучення та буде запропоновано стійку альтернативу морським перевезенням, що є особливо важливим у контексті екологічних ініціатив Європейського Союзу.

Будівництво тунелю ведеться одночасно з двох сторін: на данській стороні роботи розпочалися у 2022 році, а на німецькій – у 2023 році. Основу конструкції становитимуть 89 гігантських бетонних секцій, які будуть занурені у спеціально підготовлену траншею на дні моря.

Проектом керує данська державна компанія Sund & Bælt. Варто зазначити, що фінансування будівництва повністю взяла на себе Данія, плануючи окупити інвестиції за рахунок плати за проїзд автомобілів та поїздів.

Проект отримав значний імпульс у 2023 році, коли король Данії Фредерік X особисто відкрив першу секцію тунелю. Наразі в Редбюхавні на острові Лолланд розгорнуто масштабний будівельний майданчик, який вважається найбільшим у Північній Європі.

Fehmarn Belt є логічним продовженням розвитку транскордонної інфраструктури в регіоні. Він доповнить існуючу мережу мостів та тунелів, включаючи знаменитий міст Ересунн, що з'єднує Копенгаген і Мальме (відкритий у 2000 році), та транспортну магістраль між Зеландією та Фюном, введену в експлуатацію наприкінці 1990-х років.

Завершення будівництва унікального підводного тунелю Fehmarn Belt заплановано на 2029 рік, що відкриє нову еру у транспортному сполученні Північної Європи.

Більше новин читайте на GreenPost.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Еко
Фото: Антон Редькін, Роменський район
На заході сонця помічено рідкісне оптичне явище – світловий стовп
1 хв на прочитання3 години тому
Фото бібліотеки
У Черкасах презентували унікальне видання про найзагадковішого птаха України – сову
2 хв на прочитання4 години тому
Скріншот відео
У харківському екопарку собака стала прийомною мамою для білих тигренят
1 хв на прочитання6 годин тому
Експорт брухту з України зріс: хто є основним покупцем
Україна збільшила експорт металобрухту на 95%
2 хв на прочитання7 годин тому
Україна затвердила стратегію розвитку мисливського господарства до 2035 року
2 хв на прочитання8 годин тому
В Італії дозволили великим собакам літати в салоні літака поруч з власниками
2 хв на прочитання9 годин тому
Міжнародний день біорізноманіття: що треба знати про сучасний стан українських екосистем
5 хв на прочитання11 годин тому
Арки для винограду: природна краса та практичність у вашому саду (ФОТО)
6 хв на прочитання20 годин тому