Догори
Дати відгук
  • Головна
  • Новини
  • Еко
  • Данія будує найдовший у світі підводний тунель, що з'єднає Скандинавію з Центральною Європою

Данія будує найдовший у світі підводний тунель, що з'єднає Скандинавію з Центральною Європою

Масштабний проект Fehmarn Belt вартістю 6,2 млрд фунтів стерлінгів обіцяє скоротити час у дорозі між Данією та Німеччиною до мінімуму.

2 хв на прочитання22 Травня 2025, 18:43
Фото: ЦТС Фото: ЦТС
Поділитись:

Данія втілює в життя амбітний інфраструктурний проект – підводний тунель Fehmarn Belt, який має стати найдовшим у світі комбінованим залізнично-автомобільним підводним тунелем. Проект вартістю 6,2 млрд фунтів стерлінгів з'єднає данське місто Редбю, розташоване на острові Лолланд, з німецьким Путтгартеном, пролягаючи дном Балтійського моря на протяжності 18 кілометрів, пише ЦТС із посиланням на Railway Gazette.

Цей масштабний проект спрямований на кардинальну зміну транспортного сполучення між південною Данією та північною Німеччиною. Застаріле поромне сполучення буде замінено сучасною електрифікованою високошвидкісною магістраллю, призначеною для пасажирських та вантажних перевезень.

Очікується, що час у дорозі для автомобілів скоротиться з нинішніх 45 хвилин до вражаючих 10 хвилин. Для поїздів подорож стане ще швидшою – всього 7 хвилин за умови швидкості до 200 км/год.

Ініціатори проекту вбачають у Fehmarn Belt ключову ланку Трансєвропейської транспортної мережі (TEN-T). Новий тунель забезпечить прямий, безперебійний та екологічно чистий маршрут, що з'єднає Скандинавію з серцем Центральної Європи. Завдяки цьому має значно зрости пропускна спроможність регіональних транспортних коридорів, зменшиться навантаження на існуюче поромне сполучення та буде запропоновано стійку альтернативу морським перевезенням, що є особливо важливим у контексті екологічних ініціатив Європейського Союзу.

Будівництво тунелю ведеться одночасно з двох сторін: на данській стороні роботи розпочалися у 2022 році, а на німецькій – у 2023 році. Основу конструкції становитимуть 89 гігантських бетонних секцій, які будуть занурені у спеціально підготовлену траншею на дні моря.

Проектом керує данська державна компанія Sund & Bælt. Варто зазначити, що фінансування будівництва повністю взяла на себе Данія, плануючи окупити інвестиції за рахунок плати за проїзд автомобілів та поїздів.

Проект отримав значний імпульс у 2023 році, коли король Данії Фредерік X особисто відкрив першу секцію тунелю. Наразі в Редбюхавні на острові Лолланд розгорнуто масштабний будівельний майданчик, який вважається найбільшим у Північній Європі.

Fehmarn Belt є логічним продовженням розвитку транскордонної інфраструктури в регіоні. Він доповнить існуючу мережу мостів та тунелів, включаючи знаменитий міст Ересунн, що з'єднує Копенгаген і Мальме (відкритий у 2000 році), та транспортну магістраль між Зеландією та Фюном, введену в експлуатацію наприкінці 1990-х років.

Завершення будівництва унікального підводного тунелю Fehmarn Belt заплановано на 2029 рік, що відкриє нову еру у транспортному сполученні Північної Європи.

Більше новин читайте на GreenPost.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з GreenPost
Фото ілюстративне / teren.in.ua
Здоров’я ґрунту: експерт назвав головний критерій збору врожаю картоплі
1 хв на прочитаннягодина тому
Гороскоп на 18 липня 2025 року
Гороскоп для всіх знаків зодіаку на 27 серпня 2025 року
5 хв на прочитання2 години тому
Фото ілюстративне: Richard Washbrooke/News Images
Чому японські атлети виступають в уніформі, що блокує інфрачервоне випромінювання
1 хв на прочитання3 години тому
Фото ілюстративне
Поліція викрила масштабну схему розкрадання газу на 400 мільйонів гривень
2 хв на прочитання4 години тому
Україна готується до переговорів з ЄС: аграрії Півдня озвучили свої пріоритети
2 хв на прочитання6 годин тому
Воші атакують: у Кривому Розі зафіксували спалах педикульозу
2 хв на прочитання8 годин тому
День музичної йоги: гармонія тіла та душі в ритмах мелодії
2 хв на прочитання9 годин тому
Таємниця ідеального хрускоту: як приготувати огірки, що поєднують гостроту гірчиці та ніжність меду
1 хв на прочитання16 годин тому