Догори
Дати відгук

Американці створили літаюче таксі з водневим двигуном

2 хв на прочитання02 Червня 2020, 06:40
Поділитись:

Каліфорнійська компанія HyPoint розробила паливний елемент з турбонаддувом, який дозволяє в три рази збільшити потужність та в чотири рази термін служби звичайного водневого паливного елемента. А щільність енергії нової системи в 3 рази вище, ніж у літій-іонних акумуляторів, що дозволить створювати високошвидкісні далекомагістральні електричні літаки з водневим двигуном.

Маса в авіації — найважливіший параметр, особливо якщо мова заходить про VTOL - апарати вертикального зльоту та посадки, які можуть стати новим видом міського громадського транспорту. Майже всі компанії, які розробляють аеротаксі, використовують в якості джерела живлення літій-іонні батареї, щільність енергії яких залишає бажати кращого. Водень же здається більш прийнятною альтернативою літієвим акумуляторам, принаймні для міської авіації. У нього набагато вища щільність енергії, а заповнити бак можна за кілька хвилин.

Для того, щоб маса батарей не збільшувалася, розробники вибрали технологію повітряного охолодження, що дозволяє позбутися резервуарів з охолоджувальною емульсією та насосів. Однак у сучасних паливних елементів з повітряним охолодженням обмежена потужність і термін служби, а працюють вони тільки при температурі від -5 до 30 °C.

«Ми збільшили потужність паливної батареї, помістивши її всередину повітряного каналу, де циркулює стиснене, зволожене та термально стабілізоване повітря. Тиск повітря підтримується на рівні 3 бар компресійною системою. Повітря зі зниженим вмістом кисню проходить через контрольний вентиль та замінюється на свіже стиснуте повітря з нормальним вмістом кисню», - пояснив Алекс Іваненко, один із засновників HyPoint.

Додатковий приплив кисню разом з протонообмінною мембраною розробленою компанією, дозволяє проводити через паливний елемент в три рази більше водню, ніж зазвичай, потроюючи питому потужність без збільшення маси. Вся система видає потужність 2000 Вт/кг. Для порівняння, кращі паливні елементи з рідинним охолодженням здатні на 150-800 Вт/кг, а з повітряним - 800 Вт/кг.

Щільність енергії всієї системи становить близько 960 Вт/кг, тобто в три рази більше, ніж у літій-іонних батарей. Крім того, вона споживає «брудний» водень, очищений тільки до 99%. Це дозволяє ще заощадити й на очищенні. Працює система у широкому температурному діапазоні — від -50 до +50 °C. У лабораторних умовах вона пропрацювала без обслуговування 20 000 годин, що в чотири рази більше звичайного.

Нагадаємо, у Китаї розбудовують мережу пасажирських безпілотників.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Енерго
Юлія Свириденко/Telegram
Свириденко пообіцяла ЄС «масштабне очищення» влади в обмін на підтримку
1 хв на прочитання6 годин тому
Фото ілюстративне
ДТЕК пояснив причину нерівномірних відключень світла по регіонах
1 хв на прочитання8 годин тому
ХАЕС-2 працює на 900 МВт через пошкодження турбіни 2022 року
«Енергоатом» про роботу ХАЕС-2: Блок експлуатується з пошкодженою турбіною
2 хв на прочитання9 годин тому
Компенсація за генератори: ВР розгляне законопроєкт про перерозподіл коштів з програми «Зроблено в Україні»
Депутати пропонують компенсувати українцям вартість генераторів замість кешбеку «Зроблено в Україні»
3 хв на прочитання11 годин тому
Прогнози "Укренерго" на зиму: графіки відключень та захист енергооб'єктів
3 хв на прочитання12 годин тому
Україна домовилася про постачання газу з Грецією та розраховує на довгострокові контракти з Баку
1 хв на прочитання16 Листопада 2025
Конкурс на керівника "Оператора ГТС" зупинено через розслідування НАБУ
1 хв на прочитання15 Листопада 2025
У Володимирі запускають когенераційну установку міні-ТЕЦ для роботи під час блекаутів
2 хв на прочитання15 Листопада 2025