Тупість, дурість, чи злий умисел? Екоцид українців владою. Що робити?
Піщані бурі, смог, забруднені землі сміттєзвалищами, непридатна для пиття вода, вирубані ліси, знищене біорізноманіття. Пустелі замість чорноземів.
Киян та загалом українців все це очікує ВЖЕ найближчими роками.
Ми це здобули не вчора, і не позавчора. Це наслідок непослідовної та неповноцінної екологічної складової в державній політиці минулих 2х десятиліть.
Ситуацію потрібно системно виправляти. Але держава робить все гірше і гірше.
Хто в нас відповідає за екологічну політику?
- Комітет екологічної політики Верховної Ради з вересня минулого року попри великі очікування не спромігся оперативно прийняти пакет законів з управління відходами, які фактично були готові та відповідали євродирективам. Сумна доля спіткала законопроект про екологічний контроль, розроблений експертами - він завис, навіть не отримавши позитивного рішення комітету. Вже зараз можна зробити висновок, що Екокомітет ВРУ паралізований. У ньому немає лідерства з захисту інтересів довкілля, а є намагання "задовольнити усіх" шляхом проведення численних круглих столів, робочих груп, що орієнтовані на процес, а не на результат. Від цього радіють бізнес-групи, а страждає довкілля на громадяни.
- Мінекоенерго. Очолюване тимчасовою керівницею в статусі В.О. Гібрид та монстр. Адже минулого року влада приєднала до далеко не ефективного Мінприроди величезну та проблемну сферу енергетики. Як результат - минулого року відомство очолив "енергетик" Оржель, який всю осінь займався газовими контрактами з Росією, а буквально вчора Уряд призначив в.о. пані Буславець, яка пріоритетом діяльності назвала вирішення проблем енергетики. Громадськість попереджала тодішній Уряд та Верховну Раду минулого року про такі наслідки, але ми не були почуті. Енергетика повністю відсунула проблематику довкілля на далекий задній план. На додаток Уряд значно скоротив фінансування природоохоронних заходів в змінах до бюджету.
- Держекоінспекція. Тимчасовий очільник в статусі В.О. Єгор Фірсов з командою намагаються реанімувати орган, який був у повному занепаді. Їм бракує повноважень, коштів та обладнання. Їм бракує нового закону про екологічний контроль, щоб змінити підходи.
- Агентство з управління зоною відчуження. Тимчасовий очільник в статусі В.О. Величезний пласт складних невирішених проблем.
- Держлісагентство - чи не єдиний орган в цій сфері, який отримав в січні повноцінне керівництво. Галузь в глибокій кризі, потребує системного і комплексного реформування.
- Держводагентство - Голову минулий Уряд звільнив, очолюється першим заступником. Інший заступник під підозрою в отриманні хабара.
- Держгеонадра - нафта, газ та корисні копалини мають на щастя професійне керівництво та інституційно розвиваються, що загрожує зокрема інтересам довкілля.
- Регіональна екологічна політика була вбита ще Януковичем, який перетворив територіальні управління Мінприроди в слабкі департаменти екології при обласних державних адміністраціях. В результаті за питання довкілля в областях відповідають по декілька людей з мізерними зарплатами.
З вище наведеного можна зробити висновок, що надскладна та проблемна екологічна політика в Україні заведена в системну кризу.
Жахає те, що у влади немає усвідомлення цього. Від слова взагалі. Кожне наступне рішення про це свідчить. Дії та бездіяльність спрямовуються на наближення нас до екологічної катастрофи.
Що слід зробити?
- Екологічний комітет ВРУ повинен нарешті зрозуміти, що він не дискусійний майданчик. Почати ставити пріоритети довкілля на перше місце. Рухатись в ключі євроінтеграції, дослухатись до експертів-природозахисників, а не до лобістів.
- Уряд повинен відновити незалежність Мінприроди, відділивши від нього енергетику в окреме відомство. Призначити очільником відомства професійну та віддану інтересам довкілля людину з командою заступників.
- Уряд повинен оперативно та якісно підібрати керівників агентств. Кожне відомство відповідає за критичні для України галузі. Зволікання - це злочинна бездіяльність.
Більше про необхідність роз'єднання міністерств - https://www.prostir.ua/?news=vymoha-hromadskosti-schodo-stvorennya-samostijnoho-ministerstva-zahystu-dovkillya