Робота за комп’ютером: як зберегти здоров'я та уникнути професійних захворювань

3 мин на прочтение06 Июля 2021, 06:50
Зображення ілюстративне. Фото: Кордон

Від знерухомлення страждає весь організм

Технічний прогрес вніс серйозні зміни в умови діяльності працівників розумової праці. Їхня робота стала більш інтенсивною, напруженою, вона потребує значних витрат розумової, емоційної та фізичної енергії.

Основні шкідливі чинники тривалої роботи за комп'ютером назвали в Держпраці:

1. Працюючий за комп'ютером тривалий час повинен зберігати відносно нерухоме положення, що негативно позначається на хребті та циркуляції крові у всьому організмі (застій крові). За тривалих порушень циркуляції крові порушується живлення тканин і пошкоджуються стінки судин, що своєю чергою призводить до їх необоротного розширення. Таке розширення судин спостерігається, наприклад, у разі геморою.

2. Читання інформації з монітора спричиняє напруження очей, під час читання з монітора відстань від тексту до людини постійно залишається сталою, через це м'язи очей, що регулюють акомодацію, перебувають у постійній напрузі. З часом це може призвести до порушення акомодативної здатності очей і, отже, до порушень зору.

3. Тривала робота на клавіатурі призводить до перенапруження суглобів кисті та м'язів передпліччя.

4. Монітори — сильне джерело електромагнітних полів. Постійний вплив на організм людини прискорених електронів приводить до різних розладів нервової системи й очей.

5. Робота за комп'ютером передбачає переробку великого масиву інформації та постійну концентрацію уваги, тому за тривалої роботи за комп'ютером часто розвивається розумова втома та порушення уваги.

6. Людина, яка працює за комп'ютером, змушена весь час приймати рішення, від яких залежить ефективність роботи. Тому тривала робота за комп'ютером часто є причиною хронічного стресу.

Працівники починають акцентувати увагу на значній напрузі зорового апарату,  скаржаться на незадоволеність роботою, головні болі, дратівливість, порушення сну, втому та хворобливі відчуття в очах, попереку, шиї та руках.

Тому керівникам підприємств, де використовується комп'ютерна техніка, необхідно комплексно вирішувати проблеми ергономіки, гігієни й організації режимів праці та відпочинку.

По-перше, для збереження здоров'я працівників, необхідно дотримуватися всіх вимог до приміщень, де відбувається робота з комп'ютерами.

По-друге, необхідно подбати про правильне розміщення робочих місць як у кімнаті, так і у будівлі підприємства.

По-третє, слід забезпечити робітників сучасними комп'ютерними меблями, які були б зручними та не спричиняли відчуття дискомфорту, були пристосовані до особливостей людського організму.

Також не слід забувати і про комп'ютери. Необхідно забезпечити всіх працівників сучасною комп'ютерною технікою (рідкокристалічні дисплеї, які можна назвати майже «зеленими» пристроями, безпечними для здоров'я людей; використання різноманітних сучасних ергономічних клавіатур) або спеціальними захисними пристроями (наприклад, захисний фільтр).

Крім того, має бути встановлений правильний режим праці та відпочинку.

Нагадаємо, що вчені розповіли, скільки можна працювати в день, щоб не зашкодити здоров’ю.

Актуально

Читайте GreenPost в Facebook. Подписывайтесь на нас в Telegram.

Поделиться: