Пропозиція Європейської Комісії (ЄК) щодо запровадження компенсаційних мит на імпортовані з Китаю електромобілі отримала необхідну підтримку країн-членів ЄС. Про це йдеться у заяві Єврокомісії, опублікованій у п'ятницю, 4 жовтня. Про це розповідає Deutsche Welle.
«Це ще один крок до завершення антисубсидійного розслідування комісії. Паралельно ЄС і Китай продовжують наполегливо працювати над пошуком альтернативного рішення, яке має бути повністю сумісним із Світовою організацією торгівлі (СОТ), бути адекватним у розв'язанні проблеми шкідливих субсидій, встановлених у ході розслідування комісії, яке можна проконтролювати та забезпечити його виконання», — заявили в Єврокомісії.
Також повідомляється, що виконавчий регламент ЄК, що містить остаточні висновки розслідування, має бути опублікований в офіційному віснику ЄК не пізніше 30 жовтня цього року.
Після ухвалення рішення у п'ятницю представник Єврокомісії заявив журналістам, що переговори між ЄС і Китаєм щодо торговельних розбіжностей, пов'язаних з імпортом електромобілів, тривають «добросовісно». За його словами, розслідування ЄС щодо електромобілів виробництва КНР завжди мало на меті досягнення рівних умов, а не «введення тарифів заради введення тарифів».
Під час голосування в п'ятницю 10 членів Євросоюзу підтримали запровадження нових тарифів для китайських електромобілів, п'ять проголосували проти, а 12 утрималися. Для блокування пропозиції потрібна була опозиція кваліфікованої більшості з 15 членів ЄС, які представляють 65 % населення Євросоюзу. Також агентство повідомляє, що Німеччина проголосувала проти цієї пропозиції.
Своєю чергою, у п'ятницю міністр фінансів Німеччини Крістіан Лінднер застеріг Європейський Союз від розв'язання «торгової війни» з Пекіном.
«Єврокомісія Урсули фон дер Ляєн не повинна провокувати торговельну війну, попри голосування за можливі каральні тарифи проти Китаю. Нам потрібне рішення шляхом переговорів», — написав він у п'ятницю у соціальній мережі X.
Німецький автогігант Volkswagen (VW) цього ж дня назвав «неправильним підходом» запровадження значних додаткових тарифів на електромобілі з Китаю.
«Ми залишаємося на своїй позиції, що заплановані тарифи є неправильним підходом і не покращать конкурентоспроможність європейської автомобільної промисловості», — йдеться в заяві VW, яка закликає до подальших переговорів з Пекіном.
ЄС із липня цього року тимчасово підвищив ставки ввізного мита на китайські електрокари до 37,6 %, заявивши, що їхні виробники отримують істотні дотації від влади КНР. Брюссель вважає, що практика створює «загрозу економічної шкоди» для європейських автовиробників. Китай каже, що його підтримка електромобілів відповідає правилам СОТ. Своєю чергою, Китай подав скаргу до Світової організації торгівлі щодо запроваджених Євросоюзом мит.
У вересні Єврокомісія повідомила, що в ході спору з Китаєм зменшить розмір антидемпінгових мит на електромобілі, котрі виробляються в Китаї компанією Tesla, а також на електромобілі кількох китайських виробників. Захисне мито для Tesla буде знижено з 9 до 7,8 %, для китайської компанії Geely — з 19,3 до 18,8 %. При цьому 17-відсоткова ставка збережеться для автомобілебудівника BYD, а максимальна ставка, як і раніше, діятиме щодо продукції SAIC та інших компаній, які відмовляються співпрацювати з Євросоюзом. Ці мита накладаються на додаток до звичайних ввізних мит до ЄС, що становлять для автомобілів 10 %.
Більше новин читайте на GreenPost.