Проблема викликів сімейного лікаря додому особливо загострилася через карантин. Хоча насправді ця опція залишається доступною.
Наразі сімейні лікарі – терапевти, педіатри – працюють у своєму штатному режимі. Пацієнтів на прийом почало приходити менше, пацієнтів віку 60+ та з групи ризику лікарі намагаються максимально консультувати у телефонному режимі.
«Пацієнти досить дисципліновані – дуже рідко телефонують просто тому, що їм хочеться поговорити», – розповідає Богданна Мокрицька, лікар-терапевт дільничний КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги №1» Оболонського району м. Києва.
Люди телефонують якщо не цілодобово, то принаймні цілий день. І лікарі відповідають на телефонні дзвінки від пацієнтів незалежно від того, де перебувають на момент дзвінка. Ніхто спеціально не зобов'язував лікарів купувати смартфони, щоб мати можливість відеозв’язку з пацієнтами, просто кнопкові телефони з часом вийшли з ужитку.
Якщо лікареві недостатньо консультації телефоном, він відвідує пацієнтів удома. Тим більше коли йдеться про пацієнтів, котрі просто фізично не можуть потрапити на прийом.
«Є ситуації, в яких просто лікарі зобов'язані відвідати пацієнта вдома. У нас є ліжкові пацієнти, онкохворі, паліативні хворі, яких потрібно відвідувати – і ми, лікарі, їх відвідуємо», – говорить Богданна Мокрицька.
GreenPost нагадує, що 27 листопада 2019 р. уряд ухвалив програму медичних гарантій, яка запрацює з 1 квітня 2020 р., дав старт другій хвилі трансформації системи охорони здоров'я.
Програма медичних гарантій для населення діятиме для всіх видів допомоги: первинної, спеціалізованої, високоспеціалізованої, екстреної, паліативної, медичної реабілітації та реімбурсації ліків.