З 1 травня на українських автозаправних станціях бензин має містити щонайменше 5% біоетанолу. Нововведення викликало жваве обговорення серед водіїв та експертів. Власник компанії Luaz Motors Вадим Ігнатов у коментарі УНІАН зазначив, що основний ризик такого пального полягає в його агресивному впливі на гумові елементи, зокрема шини, та потенційні проблеми з двигунами, особливо у старих автомобілів. Водночас він зауважив, що з екологічної точки зору та в плані витрат палива значної різниці очікувати не варто через невеликий відсоток вмісту спирту.
Однак інші фахівці паливного ринку висловлюють більш серйозні побоювання щодо впровадження нової норми в українських реаліях. На їхню думку, існує ризик порушення технологічних процесів деякими вітчизняними компаніями, що може призвести до негативних наслідків для автомобілів.
Автомеханік Костянтин Куценко пояснив, що спирт має більшу щільність, ніж бензин. Це може призвести до розшарування пального в резервуарах, де спирт осяде на дні, а бензин залишиться зверху. "У цьому випадку може зрости температура в циліндрах. У зв’язку з цим система охолодження може не справлятися з охолодженням двигуна. Тобто ланцюжок проблем, які можуть виникнути, починаючи від перегріву двигуна і закінчуючи слабкою тягою. При октановому числі, яке дає спирт, доведеться підвищувати обороти, й у вас зростуть витрати палива для підтримки заданої швидкості", - застерігає фахівець.
Як уберегти свій автомобіль від проблем з "новим" бензином?
Експерти одностайно радять водіям заправлятися на перевірених АЗС, які закуповують бензин у європейських виробників. Експерт паливного ринку Дмитро Льоушкін вважає, що невеликі мережі, які намагатимуться самостійно виготовляти "спиртовий" бензин, можуть не дотримуватися необхідних технологій, що призведе до погіршення якості пального. "Ті АЗС, хто намагатиметься виготовити його тут, це буде, по суті, звичайна "бодяга". Тому що вони будуть просто додавати спирт до бензину, як вимагає закон", - наголосив він.
З цим погоджується й експерт з питань енергетики Геннадій Рябцев, який раніше рекомендував уникати заправок-одиначок та тих, хто пропонує паливо значно дешевше за великі мережі.
Директор Консалтингової компанії "А-95" Сергій Куюн також радить водіям у перші кілька місяців після введення нових норм віддавати перевагу пальному з вищого цінового сегменту, оскільки його якість, ймовірно, буде кращою.
Більше новин читайте на GreenPost.