- Головна
- Новини
- Здоров'я
- Медреформа
- Українські лікарі вимагають дати їм можливість лікувати, а не «боротися» з системою електронного документообігу
Українські лікарі вимагають дати їм можливість лікувати, а не «боротися» з системою електронного документообігу
Дедалі збільшується час на усунення проблем у роботі електронної системи.
«Крик душі» у Фейсбук лікаря-хірурга Андрія Піжевського не залишив байдужими його товаришів по цеху. Лікар звинувачує в саботажі керівництво системи охорони здоров’я.
«Якщо й надалі Міністерство охорони здоров'я України, НСЗУ Національна служба здоров'я України, Віктор Ляшко зовсім не будуть цікавити умови роботи з пацієнтами лікарів — може бути біда», — переконаний Андрій Піжевський.
У лікаря склалося враження, що нікого не цікавить ані якість роботи системи електронного документообігу, ані взагалі можливість пацієнта отримати медичну допомогу. Хірург повідомляє про «величезну системну проблему», яка «просто блокує роботу медичної системи всієї країни».
Він розповідає, що годинами електронні направлення неможливо створити, неможливо взяти в роботу та погасити.
«Може бути так, що протягом доби лікар має слідкувати за електронним лікарняним (тобто МВТН), чи прийняв його сервер. Тут спробуй із тими всіма нововведеннями не забути про те, що пацієнту треба вчасно оформити МВТН, так і система так працює, що робить місію нездійсненною», — розповідає Андрій Піжевський.
Також він говорить, що роботу лікаря ускладнює те, МІС (медична інформаційна система) «тихенько впроваджує собі зміни в інтерфейсі, вводить нові вимоги для різних дій із пацієнтами — а лікарі про це дізнаються випадково, коли декілька днів не можуть зрозуміти, чому це система не працює». Хірург закликає Medstar Solutions LLC нарешті проаналізувати, чи достатньо ефективно працює система оповіщення лікарів («якщо взагалі якість роботи викликає інтерес у надавачів цих послуг»).
Лікар говорить, що робота лікарів країни заблокована.
«На численні скарги лікарів — жодної реакції. На питання — жодних відповідей», — констатує він.
Андрій Піжевський розповідає, що лікарі, звертаючись до електронної медичної інформаційної системи (МІС), отримують відповіді, що МІС не відповідає на запитання електронної системи охорони здоров'я (ЕСОЗ). Хірург говорить, що кількість повідомлень лікарів у різних закритих групах у соцмережах і месенджерах зашкалює, а проблема не лише не вирішується, а й поглиблюється.
Андрій Піжевський нагадує, що ця проблема виникла не сьогодні — ситуація триває місяцями.
«На самому початку були сподівання, що буде зворотній зв’язок, що є люди, відповідальні за якість створеної системи, що буде реагування на помилки, що з часом система буде працювати краще», — говорить лікар.
Андрій Піжевський дивується, що система працює навіть гірше, ніж на початку, і лікарям стає дедалі складніше: час, коли неможливо займатися наданням медичної допомоги пацієнту через глюки створеної системи, все збільшується.
«Лікар не має змоги займатися безпосередньо своєю роботою. Слідкувати треба за тим, коли вже зникнуть проблеми серверів; немає часу на те, щоб спілкуватися з пацієнтом, оцінювати його стан і призначати лікування», — скаржиться лікар.
Він визнає, що в медичних працівників є «купа недоліків». Але зазначає, що такі ситуації — коли лікар замість надання медичної допомоги працює із системою електронного документообігу — пацієнти сприймають як низьку якість роботи саме медичного працівника.
У коментарях до допису багато лікарів підтвердило, що також стикаються з незадовільною роботою ЕСОЗ.
Лікар-ендокринолог Наталія Волчук поділилася досвідом виписування рецепту на інсулін.
«Воно як «висить», то скрізь не йде. (Це по-простому.) Приходиться повертатися до одного і того ж пацієнта знову і знову, і на наступні дні... а тут черга вже свіжих чекає, а там у режимі онлайн вчорашні та позавчорашні пацієнти телефонують, коли ж прийде довгоочікуваний рецепт, бо ж головне sms-код отримати, який інколи півсела читає (бо ж не всі літні люди цим володіють, або не бачать, або... інше). У постійній напрузі біля екрану, коли ж воно буде грузитися. Це ж не може тривати безкінечно. Хто це придумав — створіть спочатку нормальні умови. І взагалі навіщо стільки зайвих пунктів у програмах, підтверджень, дубляжів і підписів», — нарікає Наталія Волчук.
На думку багатьох лікарів, зазначені проблеми ведуть до неминучого відтоку кадрів первинної ланки.
«Пенсіонери вже просто на межі, а молоді лікарі масово виїжджають до Європи», — написав один коментатор.
Однак фахівець із кібербезпеки Святослав Франц у коментарі GreenPost наголосив, що без глюків і багів нічого не буває. Завжди є що доопрацьовувати — саме тому ми можемо бачити версії програм 2.0, 3.0 ... 40.0.
«Саме завдяки таким «живим» відгукам програми та продукти розвиваються. Україна першопрохідник у такому впровадженні IT в державну структуру. Спочатку буде важко, але потім стане зручніше та швидше», — переконаний Святослав Франц.
Окрім того, МОЗ вважає, що сімейний лікар здатен працювати в десять разів більше, ніж насправді.
Також ми розповідали про безкоштовну медичну допомогу: експерт пояснює, чи можлива охорона здоров'я без правового нігілізму.