Догори
Дати відгук

Те, що сніданок допомагає схуднути, — міф

Якщо відчуваєте, що не хочете їсти зранку, краще не силувати себе – організм краще знає.

2 хв на прочитання20 Вересня 2021, 07:36
Поділитись:

«Сучасна газета» розповідає, чому інформація про обов‘язковий прийом їжі вранці не більше ніж ще один популярний міф. Останні дослідження показують позитивну кореляцію між сніданком і збільшенням ваги.

У повідомленні йдеться, що це питання варто розглядати комплексно: калорійність, вміст в щоденній тарілці необхідних мікро- та макроелементів, клітковини, вітамінів. Час прийому не впливає на ці показники. Ба більше, люди, ранкова трапеза яких є регулярною, загалом споживають більше калорій протягом дня, ніж ті, хто цього не робить. Однак це люди, які снідають не з власної волі, а тому що «потрібно».

Міф про те, що сніданок допомагає схуднути, напевне, найпоширеніший з усіх інших. А проте існує велика кількість досліджень, що спростовують його. До прикладу, науковці з Австралійського університету Монаша провели аж 13 експериментів, які доводять: не існує ніякого зв’язку між ранковим прийомом їжі та зміною ваги в довгостроковій перспективі. Можливо, навіть навпаки, люди, що слідували загальновідомим порадам і добавляли у свій щоденний раціон сніданок, таким чином збільшували загальнодобовий калораж. Дослідники наголошують, що не йдеться про якусь шкоду повноцінного сніданку, і не називають його основною причиною набору ваги, вони лише аргументують відсутність прямого впливу їжі відразу після пробудження на процес схуднення. І, таким чином, закликають більше покладатись саме на власне бажання.

«Сніданок підвищує метаболізм!» — дуже популярний лозунг у соцмережах. Але насправді ніякого вагомого ефекту від часу прийому їжі на швидкість протікання хімічних процесів в організмі немає.

«Коротка харчова пауза загалом іде на користь нашому здоров’ю. Після пробудження більшість людей, якщо прислухаються до власних органів травлення, то помітять, що апетит або ж відсутній, або ж дуже незначний. То чи варто в такому випадку насильно вживати їжу? Найімовірніше, ні. Невелика фізична чи розумова активність послугує також непоганим початком дня. Тим паче слова про те, що сніданок зменшує тягу до перекусів протягом дня, теж не правдиві. Дослідження показують, що інколи все відбувається навпаки, і люди, які пропускають ранкову тарілку вівсянки, в другій половині дня споживають менше кілокалорій», — ідеться в повідомленні.

Також ми розповідали про вересневу дієту: геть депресію та стрес.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Здоров'я
Фото:
Hit FM
Науковці довели користь 10-хвилинних прогулянок після їжі для профілактики діабету
1 хв на прочитання5 годин тому
День синів і дочок 11 серпня: історія, значення та традиції свята
Свято безумовної любові: історія, значення та традиції Дня синів і дочок
2 хв на прочитання11 годин тому
Фото з відкритих джерел
Кінетичний пісок: від шведського винайдення до улюбленої іграшки мільйонів дітей та дорослих
2 хв на прочитання13 годин тому
В Одесі викрили трьох лікарів на схемі з фіктивною інвалідністю
В Одесі трьох лікарів викрили на продажу фіктивної інвалідності за $7500
1 хв на прочитанняВчора
Пастка технологій: Apple Watch та фітнес-трекери провокують тривожність і психологічний тиск
1 хв на прочитання09 Серпня 2026
В Україні зафіксовано випадки лихоманки Західного Нілу: чим небезпечна інфекція та як захиститися
2 хв на прочитання09 Серпня 2026
Забруднене повітря спровоковує загострення ревматоїдного артриту
1 хв на прочитання09 Серпня 2026
Астрономічний пік серпня: астрологи та метеорологи назвали дати сонячного затемнення і геомагнітних коливань
2 хв на прочитання08 Серпня 2026
Більше з GreenPost
Фото: Clutch.ua
Коридор затемнень (12–28 серпня): як пережити період трансформацій та зберегти гармонію
3 хв на прочитання51 хвилину тому
У Мукачеві другу добу гасять пожежу на сміттєзвалищі
У Мукачеві другу добу триває гасіння пожежі на полігоні ТПВ
1 хв на прочитання2 години тому
Масова загибель риби у річці Кам’янка в Житомирі
Екологічна надзвичайна подія в Житомирі: у річці Кам'янка через скиди стічних вод загинуло понад тисячу рибин
1 хв на прочитання3 години тому
Через балістичний удар РФ зупинилася «Запоріжсталь»: є загиблі та поранені
Трагедія в Запоріжжі: через балістичний удар РФ повністю зупинився комбінат «Запоріжсталь»
1 хв на прочитання4 години тому
На Одещині та в більшості регіонів України впроваджують заборону на вилов раків
2 хв на прочитання7 годин тому
У Болгарії через обмілення річки виявили залишки мосту IV століття
1 хв на прочитання9 годин тому
День Федора та Василя: чому 11 серпня турбуються про худобу
2 хв на прочитання12 годин тому
Чим підживити перець у серпні для швидкого дозрівання плодів
1 хв на прочитанняВчора