Догори
Дати відгук

"Там не чекають, тут – блокують": чому в Україні не виробляють електротранспорт

2 хв на прочитання22 Лютого 2020, 11:07
Поділитись:
22.02.2020 Олександра Єршова

Вітчизняні виробники пасажирського транспорту повідомили, що мають розробки та можуть виробляти електробуси, але існуюче законодавство заважає їм активно реалізовувати можливості.

В Україні існує п'ять великих виробників, які спроможні виробляти електробуси для громадських перевезень, але наразі в Україні їздить лише чотири автобуси на електроприводі і декілька саморобних маршрутних бусів. Під час робочого засідання “Електромобільність в сфері громадського транспорту” представники львівського підприємства "Електрон" розповіли, що у них є потужності, можливості та бажання виробляти електробуси для оновлення громадського автопарку.

Проблема лише в тому, що самі електробуси коштують дорожче звичайних автобусів з дизельними двигунами, а муніципалітети не мають грошей на закупку екологічного транспорту. Так вартість електробусу "Електрон Е191" складає 8-9 млн грн, а дизельний аналог обійдеться в 5-6 млн грн і виграти він може завдяки низьким експлуатаційним витратам, які разів в 10 менші. В результаті пасажирам не доведеться платити дорожче за проїзд.

“Податки на запчастини дикі, і ПДВ доводиться платити за кожну ввезену запчастину. Законодавча база повинна створюватись так, щоб дозволяти зробити продукцію, яка потім вже принесе вигоду країні, а не намагатись заробляти на кожній деталі. Ставки на ввезення комплектуючих необхідно передивитись. Закріпити термін “для виготовлення на митній території України", – кажуть в "Електроні".

В підприємстві кажуть, що для підтримки вітчизняного виробника потрібно передивитись податки на ввезення комплектуючих, що дозволить знизити витрати на виробництво.

Крім того, законодавство повинно підтримувати вітчизняного виробника на аукціонах "Прозоро", адже здебільшого їх виграють білоруські буси чи китайські, через особливості прописаних вимог.

"Ми не маємо проблем з випуском електробусів. Але є така ситуація, що країна відкрита для імпорту, але зачинена для своєї продукції. Виробник повинен шукати спроби вийти на ринок Європи. Але справа така, що тут нас не підтримують, а там – не чекають. У 2015 році ми продали електробус в Польщу, а сьогодні ми розробляємо нові модифікації електробусів, знову ж не для України", – каже представник "Електрону".

Заступник голови kьвівського виробника “Електрон” зауважив, що відновлення роботи вітчизняних виробників та завантаження потужностей надасть можливість підняти ВВП в країні на 14% від тих 40%, які обіцяє влада.

Нагадаємо, що німецька компанія FlixMobility, яка займається автобусними перевезеннями по Європі, почала тестування сонячних панелей на даху своїх автобусів з ціллю зниження шкідливих викидів в атмосферу від дизельних двигунів.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Енерго
Фото: Sustainability-times.com
Зелена енергетика — недосяжна мрія? Про що свідчать цифри
3 хв на прочитання50 хвилин тому
В Україні впроваджується система рейтингового оцінювання будівель за рівнем енергоефективності та найкращих екологічних характеристик
В Україні впроваджується система рейтингового оцінювання будівель за рівнем енергоефективності та найкращих екологічних характеристик
5 хв на прочитанняВчора
Фото ілюстративне
Як вікна впливають на мікроклімат у будинку та здоров’я мешканців
3 хв на прочитанняВчора
Кліматична місія Папи: від «Laudato Si'» до «зеленої» Меси.Фото: Christian Gennari/AFP/Getty Images
Ватикан стає світовим лідером у кліматичній боротьбі
2 хв на прочитання14 Серпня 2025
Аудит надрокористувачів та нові умови: Уряд посилює контроль за природними ресурсами
1 хв на прочитання14 Серпня 2025
Пожежа біля ЗАЕС та щоденні обстріли: МАГАТЕ звітує про нові загрози на ядерних об'єктах України
2 хв на прочитання14 Серпня 2025
В Індії створили перший поїзд на водневому паливі
1 хв на прочитання13 Серпня 2025
Нафтовий "потоп": Світові ринки чекають рекордного надлишку у 2026 році
2 хв на прочитання13 Серпня 2025