Догори
Дати відгук

Продукти, які ефективно захищають судини від тромбів

Харчування здатне керувати процесом тромбоутворення.

3 хв на прочитання05 Листопада 2022, 22:30
Image by kat_koze from Pixabay Image by kat_koze from Pixabay
Поділитись:

Вчені довели, що харчування серйозно впливає на розвиток серцево-судинних захворювань. Але, якщо раніше вважалося, що головну роль у розвитку інсульту або інфаркту, відіграє холестерин, то сьогодні у науковців є неспростовні докази того, що це тромботичні фактори. Тромботичні фактори, що містяться в деяких харчових продуктах, впливають на в'язкість та клейкість крові. Таким чином, харчування здатне керувати процесом тромбоутворення.

Помідори
Помідори мають унікальною здатністю перешкоджати утворенню тромбів в крові. Антитромбозні елементи – флавоніди – містяться у жовтій речовині, яка обволікає зерна помідорів.
Достатня кількість флавонідів міститься приблизно в 6 свіжих помідорах або в 150 мл томатного соку. Корисний ефект складає приблизно 18 годин.

Червоний виноград
В шкірці червоного винограду міститься особливий протизгортаючий компонент, який здатний знижувати склеюючу активність тромбоцитів і підвищувати кількість хорошого холестерину в сироватці крові. Біофлавоноіди винограду зміцнюють судинну стінку, а також беруть участь в регуляції холестеринового обміну.

Звичайний чай
Знижує здатність крові до згортання, пришвидшує розчинення тромбів, перешкоджає активації та зчепленню тромбоцитів в тій же мірі, як і аспірин. Він також стримує розростання гладкої м’язової тканини на стінках артерій, які є основою для утворення артеріальних бляшок.
Китайський вчений Лю Фуцинь вважає, що немає різниці в дії чорного і зеленого чаю.

Часник
В часнику виявлено три протизгортаючих компоненти, які підсилюють кровотік, знижують ризик утворення тромбу навіть більш ефективно, ніж аспірин, а також надає тромболітичну дію.
Три зубчики сірого часнику в день підвищують ефективність фібрінолітичної системи організму на 20%. Для більшого виділення необхідних компонентів часник краще розчавити, а не різати. Дослідження підтвердили, що суміш розчавленого часнику з сиром і оливковою олією (грецький рецепт) допомагає при захворюваннях серця.

Сніданок знижує небезпеку інфаркту
Виявлено, що без сніданку небезпека тромбоутворення, а з ним і серцевий напад або інсульт, збільшується втричі.
Вночі здатність тромбоцитів до склеювання знижена, а вранці різко зростає. Сніданок знижує «склеюючу» активність тромбоцитів.

Прянощі проти тромбів
Найбільш ефективними вважаються гвоздика, імбир, тмин і куркума, які стримують утворення тромбоксану – попередника агрегації тромбоцитів, причому гвоздика в цьому відношенні перевершує аспірин.

Секрет вегетаріанців
Вітамін С та клітковина, які містяться в овочах і фруктах, стимулюють розчинення тромбів, перешкоджають агрегації тромбоцитів, знижують рівень тромбоутворюючого білку фібриногену.
У вегетаріанців нижчі, ніж у м’ясоїдів, рівні фібриногену та артеріального тиску, а також в’язкість крові.

Риба жирних сортів
Риба жирних сортів (лосось, сардини, макрель, оселедець, тунець тощо) є харчовим антикоагулянтом, які пригнічують агрегацію (склеювання) тромбоцитів, підтримуючи їх нормальну форму диску, знижує вміст фібриногену, а також стимулює розчинення кров'яних згустків.
Виявлено, що 150 г лосося або сардин на день знижують рівень фібриногену на 16%.

Гриби розріджують кров
Чорний шампіньйон містить декілька з’єднань, які розріджують кров, в тому числі і аденозин, який міститься також в часнику та цибулі.
А оскільки страви китайської кухні складаються з великої кількості цибулі, імбиру, часнику і чорного гриба, то це пояснює феномен, чому китайці практично ніколи не хворіють тромбозами.

Цибуля
Цибуля запобігає утворенню тромбів в будь-якому вигляді — сирому, вареному, смаженому. Достатньо всього лише 60 грамів цибулі, щоб нейтралізувати дію навіть самого жирного обіду. Кверцетин, що міститься в цибулі, є потужним антиоксидантом, який здатний блокувати утворення тромбів. Найбільша кількість кверцетину міститься в жовтій і червоній цибулі, в білій його менше. Лікарі рекомендують вводити цибулю в свій щоденний раціон. Особливо важливо додавати цибулю в жирні страви.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Здоров'я
Фото:
Hit FM
Науковці довели користь 10-хвилинних прогулянок після їжі для профілактики діабету
1 хв на прочитання9 годин тому
День синів і дочок 11 серпня: історія, значення та традиції свята
Свято безумовної любові: історія, значення та традиції Дня синів і дочок
2 хв на прочитання14 годин тому
Фото з відкритих джерел
Кінетичний пісок: від шведського винайдення до улюбленої іграшки мільйонів дітей та дорослих
2 хв на прочитання17 годин тому
В Одесі викрили трьох лікарів на схемі з фіктивною інвалідністю
В Одесі трьох лікарів викрили на продажу фіктивної інвалідності за $7500
1 хв на прочитанняВчора
Пастка технологій: Apple Watch та фітнес-трекери провокують тривожність і психологічний тиск
1 хв на прочитання09 Серпня 2026
В Україні зафіксовано випадки лихоманки Західного Нілу: чим небезпечна інфекція та як захиститися
2 хв на прочитання09 Серпня 2026
Забруднене повітря спровоковує загострення ревматоїдного артриту
1 хв на прочитання09 Серпня 2026
Астрономічний пік серпня: астрологи та метеорологи назвали дати сонячного затемнення і геомагнітних коливань
2 хв на прочитання08 Серпня 2026
Більше з GreenPost
День жалоби у Запорізькій області 12 серпня
У Запорізькій області оголосили День жалоби за загиблими від російського обстрілу
1 хв на прочитання2 години тому
Фото ілюстративне
Верховний Суд заборонив чиновникам забирати пільги у травмованих військовослужбовців
2 хв на прочитання3 години тому
Фото: Clutch.ua
Коридор затемнень (12–28 серпня): як пережити період трансформацій та зберегти гармонію
3 хв на прочитання4 години тому
У Мукачеві другу добу гасять пожежу на сміттєзвалищі
У Мукачеві другу добу триває гасіння пожежі на полігоні ТПВ
1 хв на прочитання5 годин тому
Екологічна надзвичайна подія в Житомирі: у річці Кам'янка через скиди стічних вод загинуло понад тисячу рибин
1 хв на прочитання6 годин тому
Трагедія в Запоріжжі: через балістичний удар РФ повністю зупинився комбінат «Запоріжсталь»
1 хв на прочитання7 годин тому
Відлиги, ожеледь і короткі заморозки: чим здивує українців майбутній зимовий сезон
1 хв на прочитання9 годин тому
На Одещині та в більшості регіонів України впроваджують заборону на вилов раків
2 хв на прочитання10 годин тому