Догори
Дати відгук

Продукти для здоров’я серця: радять дієтологи

Науковці «заново відкрили» вітамін К.

2 хв на прочитання19 Серпня 2021, 07:40
Поділитись:

Нове дослідження науковців з університету Едіт Кован (УЕК) показало, що споживання продуктів, багатих на вітамін К, на 34 % зменшує ризик розвитку серцево-судинних захворювань (включаючи атеросклероз). Про це розповідає Асоціація дієтологів України.

Дослідники вивчили дані понад 50 000 осіб, які брали участь у данському дослідженні здоров’я, харчування та раку протягом 23-річного періоду. Дослідники зробили висновок, що люди, які споживали більше продуктів із вмістом вітаміну К, мали менший ризик розвитку серцево-судинних захворювань, пов’язаних із атеросклерозом (відкладання жирових бляшок на внутрішній поверхні стінок артерій).

Існує дві форми вітаміну К: вітамін К1 надходить до нашого організму переважно з зелених листових овочів та рослинних олій, тоді як вітамін К2 міститься у м’ясі, яйцях та ферментованих продуктах, таких як сир.

Дослідження показало, що люди, які у високій кількості споживали вітамін К1, на 21 % рідше були госпіталізовані із серцево-судинними захворюваннями, пов’язаними з атеросклерозом.

При вживанні вітаміну К2 зниження ризику госпіталізації із серцево-судинними захворюваннями становило 14%.

Також зменшення ризиків спостерігалося для всіх типів серцевих захворювань, пов’язаних із атеросклерозом, особливо для захворювань периферичних артерій (зменшення ризиків на 34 %).

Дослідники з УЕК разом із головним автором дослідження доктором Нікола Бондонно зазначили, що результати зазначеного аналізу вказують на те, що споживання більшої кількості вітаміну К може бути важливим для профілактики атеросклерозу та супутніх серцево-судинних захворювань.

Поточні дієтичні рекомендації щодо споживання вітаміну К зазвичай базуються лише на кількості вітаміну К1 для забезпечення нормального згортання крові.

Однак з’являється все більше доказів того, що споживання вітаміну К, окрім показань у чинних рекомендаціях, також може забезпечити захист від розвитку інших захворювань, таких як атеросклероз.

Хоча для повного розуміння впливу вітаміну К необхідні додаткові дослідження, дослідники запевняють, що його дія полягає у захисті від накопичення кальцію у великих артеріях організму, що перешкоджає кальцифікації судин.

Також ми розповідали, як кардіолог дає п’ять шкідливих порад та одну корисну.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Здоров'я
Фото з відкритих джерел
Від імпульсивного рішення до чистої шкіри: як світ відзначає День зведення татуювань
2 хв на прочитання6 годин тому
Кадрові рішення Кабміну 13 серпня: нові призначення в МОЗ та звільнення
Нові призначення в МОЗ та звільнення у двох міністерствах: уряд ухвалив низку кадрових рішень
1 хв на прочитанняВчора
На залізничній станції «Ніжин» сталася трагічна подія, яка забрала життя 40-річного чоловіка.
Кинутий у тамбурі недопалок призвів до безглуздої загибелі чоловіка під колесами потяга
1 хв на прочитанняВчора
13 серпня всесвітній день шульги
13 серпня відзначають Всесвітній день шульги та привертають увагу до їхніх потреб
1 хв на прочитанняВчора
Дональд Трамп блокує федеральне фінансування процедур зміни статі для неповнолітніх у США
1 хв на прочитання12 Серпня 2026
Як позбутися нудоти та дискомфорту під час тривалих поїздок
2 хв на прочитання12 Серпня 2026
Світло на «невидиму» дитину: чому 12 серпня відзначають День середньої дитини
2 хв на прочитання12 Серпня 2026
Корисні альтернативи ранковій каві, які допоможуть прокинутися м'яко без шкоди для шлунку
1 хв на прочитання12 Серпня 2026
Більше з GreenPost
Річка Ріка критично обміліла через засуху на Закарпатті. Фото: Петро Шегда / 21 Ужгород
Засуха на Закарпатті: річка Ріка критично обміліла через тривалу відсутність опадів
1 хв на прочитання3 години тому
Фото: КМДА / Facebook
Деревину зі знесених на Теремках дерев використають для лавочок і пергол у парках Києва — КМДА
2 хв на прочитання5 годин тому
У США врятували понад 30 котів із покинутого човна
Понад 30 котів на покинутому човні: у США поліція та зоозахисники провели зворушливу рятувальну операцію
1 хв на прочитання9 годин тому
Азотфіксація: роль азотфіксуючих бактерій для рослин і ґрунту
Азотфіксація: роль азотфіксуючих бактерій у живленні рослин та покращенні обґрунтування
4 хв на прочитанняВчора
Дунай обмілів: Румунія зупинила єдину АЕС, українські порти втрачають перевалку
3 хв на прочитанняВчора
Понад половина експортного врожаю ризикує залишитися в Україні — Мінагрополітики
3 хв на прочитанняВчора
Енергетичний комітет ВР підтримав законопроєкти про прискорення розбудови мереж та корпоратизацію СхідГЗК
2 хв на прочитанняВчора
Росія вдарила по енергетиці Одещини: знеструмлення у чотирьох областях
2 хв на прочитанняВчора