Догори
Дати відгук
  • Головна
  • Новини
  • Порт Одещини може стати частиною транспортного коридору між Китаєм та Європою

Порт Одещини може стати частиною транспортного коридору між Китаєм та Європою

Білгород-Дністровський порт підписав меморандум про відкриття поромного сполучення, яке має стати частиною Середнього коридору.

2 хв на прочитання04 Червня 2025, 11:50
Новий маршрут: порт на Одещині з'єднає Азію з Європою Новий маршрут: порт на Одещині з'єднає Азію з Європою
Поділитись:

Білгород-Дністровський порт, нещодавно приватизований компанією «Топ-Оффер», підписав Меморандум про взаєморозуміння з грузинським портом Поті, що належить APM Terminals Poti (підрозділ компанії Maersk). Документ передбачає відкриття нового поромного маршруту, який має стати частиною Середнього коридору – транспортного шляху між Європою та Китаєм, що пролягає в обхід території Російської Федерації. Про це повідомила директорка українського порту Оксана Кіктенко, інформує Думська.

За її словами, два приватні морські порти планують створити новий поромний маршрут та автомобільний-залізничний поромний комплекс. Проєкт враховуватиме вимоги щодо обробки вантажів Середнього коридору. Метою меморандуму є залучення вантажопотоку через Середній коридор, який проходитиме територією України новим залізничним маршрутом Bessarabia Route (Україна-Молдова-Румунія), а також формування та розвиток цього транспортного шляху.

Середній, Серединний коридор або Транскаспійський міжнародний транспортний маршрут (ТМТМ) є важливим транзитним маршрутом, що з'єднує Китай та Європу через країни Центральної Азії, Каспійське море, Південний Кавказ і Туреччину, оминаючи Росію та Іран. Цей маршрут є альтернативою традиційним сухопутним шляхам і передбачає використання залізниць, морських переправ та інших видів транспорту для перевезення вантажів.

Оглядач «Думської» Олексій Сухой вважає, що наразі участь України та Білгород-Дністровського порту в цьому масштабному проєкті може бути скоріше номінальною. Він вказує на ряд проблем, зокрема, стан мосту в Затоці, через який здійснюється вхід до Дністровського лиману, де розташований порт, а також недостатню глибину фарватеру для проходу великих залізничних поромів. За його словами, для цього необхідні значні днопоглиблювальні роботи, які навряд чи можливі під час війни. Також існує варіант використання невеликого причалу до затокського мосту, проте його інфраструктура може бути недостатньою.

Приватизація Білгород-Дністровського порту відбулася у листопаді 2024 року з 13-ї спроби. Переможцем аукціону стала маловідома компанія «Топ-Оффер», яка запропонувала 108 мільйонів гривень. Власником компанії та порту наразі є колишній член «Партії регіонів» та колишній президент Федерації боксу України Володимир Продивус.

Середній коридор розглядається як нова геополітична артерія між Європою та Азією. На тлі війни в Україні та глобального перерозподілу впливу країни Центральної Азії активізують співробітництво, прагнучи економічної незалежності. Значення цього маршруту різко зросло після 2022 року, а обсяги перевезень ним збільшилися майже вдвічі. Попри існуючі логістичні труднощі, Світовий банк прогнозує потроєння обсягів торгівлі через Середній коридор до 2030 року.

Більше новин читайте на GreenPost.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.