Догори
Дати відгук

Переправа, яка змінила все: поромний комплекс «Орлівка» відзначає п’яту річницю

Створена п'ять років тому "з нуля" у чистому полі.

2 хв на прочитання6 годин тому
Переправа "Орлівка-Ісакча" Переправа "Орлівка-Ісакча"
Поділитись:

10 серпня 2020 року вона розпочала свою роботу, назавжди змінивши сполучення між Україною та Румунією.

Ідея з'єднати українську Орлівку та румунську Ісакчу, розташовані на відстані прямої видимості через Дунай, здавалася очевидною, але роками залишалася нереалізованою. Щоб потрапити до сусідньої Румунії, мешканцям українського Придунав'я доводилося робити величезний гак транзитом через Молдову, витрачаючи години на додаткових кордонах.

Ініціатором проєкту став депутат Одеської обласної ради, який разом із партнерами – виноробом  та аграрієм  – взявся за реалізацію амбітного задуму. 10 серпня 2020 року на переправі заступили на службу перші зміни прикордонників та митників, а вже 12 серпня пішли перші пороми з вантажівками.

Справжнє статегічне значення переправи стало очевидним з початком повномасштабного вторгнення. "Орлівка" перетворилася на головний гуманітарний хаб на півдні України на кордоні з ЄС. У перші місяці війни десятки тисяч українців, переважно жінки та діти, змогли швидко та безпечно евакуюватися до Румунії, де отримували статус біженця.

Після блокади портів Великої Одеси у 2022 році потік вантажів через переправу зріс вдвічі. Вона стала ключовою артерією для експорту українського зерна до порту Констанца, що дозволило аграріям зекономити сотні доларів на доставці кожного контейнера порівняно з маршрутом через Молдову. Крім того, переправа забезпечила безперебійний рух гуманітарних та військових вантажів.

Сьогодення та розвиток

Попри три російські атаки, комплекс щоразу швидко відновлювався. Сьогодні на лінії цілодобово курсують два пороми з інтервалом руху кожні 30-40 хвилин у денний час. Паралельно з переправою розвивається і Річковий порт "Орлівка", який отримав статус морського терміналу. Разом ці підприємства забезпечують роботою 137 співробітників та щорічно сплачують десятки мільйонів гривень податків до бюджетів усіх рівнів.

Історія переправи "Орлівка" – це яскравий приклад того, як вчасно реалізований інфраструктурний проєкт може стати не просто зручним маршрутом, а справжнім рятівним колом для тисяч людей та цілої економіки у найскладніші часи.

Більше новин читайте на GreenPost.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.