Про це у своєму інтерв’ю GreenPost розповів Дмитро Підтуркін, засновник Української медичної експертної спільноти.
Говорити про дискримінацію є три причини, пояснює експерт. Перша з них закладена в самій 391-ій постанові Кабміну «Про затвердження вимог до надавача послуг з медичного обслуговування населення, з яким головними розпорядниками бюджетних коштів укладаються договори про медичне обслуговування населення»: ідеться про вимогу «Реєстрація надавача як юридичної особи (крім державної або комунальної установи) або як фізичної особи – підприємця».
"Укладати угоди з усіма, крім" – це вже дискримінація», – підкреслює Дмитро Підтуркін.
Експерт наголошує на тому, що у профільному законі «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» ідеться про не дискримінаційний доступ до програми медичних гарантій з боку надавачів медичних послуг.
«З іншого боку – ми отримали нерівні умови, коли вони (я би не відділяв НСЗУ від створеної системи фінансування, бо НСЗУ – це інструмент, запроваджений законом про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення) визначили, що для комунальних медичних установ фінансування і за програмою медичних гарантій, і паралельно ще через субвенцію оплачуються комунальні платежі та зарплата немедичного персоналу», - говорить Підтуркін.
На його переконання склалася ситуація, коли за одну й ту саму медичну послугу частина медичних закладів отримує лише гроші від НСЗУ за сталим тарифом, а комунальні підприємства – і гроші від НСЗУ, і гроші від місцевого бюджету, отримані за субвенцією для покриття комунальних платежів тощо. Це також нерівність, наголошує експерт.
Третя причина говорити про те, що НСЗУ не забезпечує рівного доступу до фінансування – те, що приватна медична установа може отримувати додаткові гроші з пацієнта (за оплату додаткових медичних послуг, які не входять до підписаного з НСЗУ пакету), а КНП ні.
Також ми розповідали, що медики вимагають врегулювати роботу Національної служби здоров'я України.