Догори
Дати відгук

Навіть помірне вживання алкоголю може прискорити розвиток хвороби Альцгеймера – дослідження

Алкоголь сприяє втраті клітин мозку та накопиченню токсичних білків, пов'язаних з деменцією.

2 хв на прочитання31 Травня 2025, 15:11
Фото ілюстративне Фото ілюстративне
Поділитись:

Нове доклінічне дослідження, проведене науковцями Медичної школи Університету Вейк Форест, показало, що навіть помірне вживання алкоголю може прискорити атрофію мозку (втрату клітин мозку) та збільшити кількість амілоїдних бляшок, які є накопиченням токсичних білків при хворобі Альцгеймера. Результати дослідження були опубліковані в журналі Neurobiology of Disease.

«Ці результати свідчать про те, що алкоголь може прискорити патологічну каскадність хвороби Альцгеймера на її ранніх стадіях», – заявила доктор філософії Шеннон Маколі, доцент кафедри фізіології та фармакології Медичної школи Університету Вейк Форест.

У дослідженні використовувалися мишачі моделі патології, пов'язаної з хворобою Альцгеймера. Протягом 10 тижнів мишам давали на вибір воду або алкоголь, імітуючи таким чином поведінку людини щодо споживання алкоголю. Потім вчені досліджували, як добровільне помірне вживання алкоголю впливало на здорову функцію мозку та поведінку, а також чи змінювало воно патологію, пов'язану з ранніми стадіями хвороби Альцгеймера.

Дослідники виявили, що алкоголь посилював атрофію мозку та спричиняв збільшення кількості амілоїдних бляшок, включаючи більшу кількість дрібних бляшок, що потенційно створювало умови для їхнього подальшого розмноження в більш пізньому віці. Цікаво, що вчені також відзначили, що різке припинення вживання алкоголю підвищувало рівень бета-амілоїду, який є ключовим компонентом амілоїдних бляшок, що накопичуються при хворобі Альцгеймера.

Подальший аналіз показав, що хронічне вживання алкоголю порушує регуляцію мозкового та периферичного метаболізму – ще один шлях до прискорення патології хвороби Альцгеймера. Доктор Маколі раніше показала, що підвищений рівень цукру в крові збільшує кількість бета-амілоїду та амілоїдних бляшок. У поточному дослідженні вчені виявили, що навіть помірне вживання алкоголю викликало підвищення рівня цукру в крові та маркерів інсулінорезистентності, що збільшує ризик не лише хвороби Альцгеймера, але й інших захворювань, таких як діабет 2 типу та серцево-судинні захворювання.

Дослідження також показало, що помірне вживання алкоголю змінює поведінку, пов'язану з тривожністю та деменцією.

«Ці доклінічні результати свідчать про те, що навіть помірне вживання алкоголю може призвести до пошкодження мозку, – зазначила доктор Маколі. – Споживання алкоголю може бути фактором ризику розвитку хвороби Альцгеймера та деменції, на який можна впливати».

Більше новин читайте на GreenPost.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Здоров'я
Втома, тривога й набір ваги: коли причина в гормонах
Хронічна втома, тривога й набір ваги — коли проблема не в режимі, а в гормонах
3 хв на прочитання5 годин тому
Фото: ілюстративне
Уряд спростив вимоги до оплати реабілітаційних послуг за Програмою медичних гарантій
1 хв на прочитанняВчора
У Тернополі рятують передчасно народжену дитину вагою 660 грамів. Фото: realno.net
Тернопільські лікарі виходжують немовля з екстремально низькою масою тіла
2 хв на прочитанняВчора
Всесвітній день боротьби з раком передміхурової залози: профілактика
Роль тесту на ПСА та регулярних обстежень у профілактиці онкопатологій
2 хв на прочитанняВчора
НМТ завдовжки у 13 годин: на Одещині випускники складали іспит в екстремальних умовах через тривоги
2 хв на прочитання10 Червня 2026
Хлороформ та жорсткість: у кількох містах Вінниччини питна вода не пройшла перевірку
1 хв на прочитання10 Червня 2026
Суд визнав урізану індексацію пенсій незаконною
2 хв на прочитання10 Червня 2026
Баланс користі та тонізації: як холодний екстракт зберігає антиоксидантні властивості чайного листа
2 хв на прочитання10 Червня 2026
Більше з GreenPost
День червоної троянди: символіка, історія та секрети догляду за квітами
Символізм флористичної культури: як королева квітів завоювала провідні позиції у садівництві
2 хв на прочитання4 години тому
Держдопомога на вирощування бавовнику
На Півдні України стартував прийом заявок на субсидії для вирощування бавовнику
2 хв на прочитанняВчора
Нове заповідне урочище на Рівненщині
На Рівненщині з’явиться нове заповідне урочище «Шейхцерієве болото» для захисту червонокнижних рослин
1 хв на прочитанняВчора
Як виростити кріп на підвіконні
Свіжа зелень у квартирі цілий рік: як правильно виростити кріп на підвіконні
2 хв на прочитанняВчора
Контроль від ферми до столу: чому українські аграрії активно реєструють велику рогату худобу
1 хв на прочитанняВчора
В Україні оновили Порядок державного моніторингу вод
2 хв на прочитанняВчора
Бурштиновий екоцид під виглядом геологорозвідки: на Рівненщині знищено 50 гектарів родючих земель
2 хв на прочитанняВчора
Екологічна тривога на Волині: навколо озера Світязь виявили небезпечні концентрації нітратів і фосфатів
2 хв на прочитанняВчора