Зміна клімату та глобальне потепління не перше десятиліття є гарячою темою у суспільстві та щороку набуває все більшої актуальності. Так, у звіті ООН про розрив у викидах від 2023 року повідомляється про прискорення глобального потепління на 2,5-2,8 °C. А автори зазначають, що сьогодні «світ є свідком тривожного зростання кількості, швидкості та масштабів побиття кліматичних рекордів».
За прогнозами Програми ООН із навколишнього середовища, для збереження можливостей в утриманні підвищення температури на рівні 1,5 °C, що було прийнято Паризькою кліматичною угодою, країнам необхідно скоротити викиди на 42 % до кінця 2030 року. Крім того, у часи, коли зміна клімату є однією з найбільш актуальних і загрозливих проблем сучасності, концепція нульових викидів, або чистого нуля (Net Zero) стає не лише метою, а й стратегією для багатьох світових компаній.
За визначенням ООН, Чистий нуль — це стан, коли викиди парникових газів в атмосферу компенсуються або знижуються до мінімуму шляхом спеціальних заходів, таких як ефективне використання ресурсів, використання відновлюваних джерел енергії та впровадження технологій збереження енергії.
Концепція Net Zero передбачає 3 категорії викидів:
Зміни клімату — не лише наукові дебати, а й виклик для сучасного бізнесу. Так, за даними дослідження американського продовольчого гіганта Mars, близько 70 % споживачів вимагають від бізнесу більш активної участі в ініціативах з охорони довкілля.
Кліматичні зміни не лише впливають на екосистему планети, а й завдають шкоди для економіки та бізнесу. Щораз більші ризики, пов'язані зі зміною клімату, такі як екстремальні погодні умови та зміни довкілля, вимагають від компаній стратегічного мислення та планування. Так, після нещодавніх висновків Міжурядової групи експертів зі зміни клімату (IPCC) за підтримки ООН та опитування споживачів, Mars представив дорожню карту Net Zero щодо скорочення викидів на 50 % до 2030 року та виходу на чистий нуль до 2050 року.
Представлена карта — це план дій, який може використовувати бізнес із різних галузей, адже жодна окрема компанія не спроможна самостійно зупинити кліматичну кризу. Стратегія передбачає ряд кроків для досягнення чистого нуля до 2050 року:
З огляду на суспільний запит щодо екологічних ініціатив зі сторони бізнесу та невтішні прогнози ООН щодо зміни клімату, компанії слід оцінювати за результатами, які вони досягають у впровадженні своїх кліматичних планів, а не лише за обсягом обіцянок. Це аналогічно тому, як бізнес оцінюється за фінансовими результатами, а не просто за якістю фінансових прогнозів. Іншими словами, важливо не лише говорити про зобов’язання щодо кліматичних заходів, а й активно демонструвати практичні результати цих заходів у реальних досягненнях.
Більше новин читайте на GreenPost.