Місто під землею: ось як виглядає і працює найбільше метро у світі (ФОТО)

5 хв на прочитання30 Червня 2024, 13:05
Інтер'єр станції «Ляогунчжуан», запущеної в пробній експлуатації, шоста лінія метро в Пекіні, Китай, 3 січня 2019 року. Фото: Reuters

На всіх станціях є безкоштовні туалети, майже на всіх — ліфти для маломобільних пасажирів чи пасажирів із багажем.

Одна з головних переваг життя у місті — висока мобільність мешканців. Що швидше та простіше люди можуть пересуватися, то швидше зростає економіка населеного пункту. У зв'язку з цим абсолютно логічно, що найдовше і найзавантаженіше за пасажиропотоком метро розташоване в Пекіні (щоправда, за довжиною воно постійно конкурує з Шанхаєм — обидві підземки іноді відбирають титул одна в одної). Наразі пекінське метро складається з 27 ліній, на яких розташовані 490 станцій, а загальна довжина колій складає 836 км (у Шанхаю — 831). Воно охоплює не лише всі 12 районів міста, а й поєднує його з районом сусідньої провінції Хебей. Середньодобовий пасажиропотік перевищує 10 млн людей. «Дзеркало» показує, як виглядає найдовше та найзавантаженіше метро у світі.

Поїзд їде першою лінією метро в Пекіні, Китай, 2021 рік. Фото: wikipedia.com
Карта пекінського метро, ​​2024 рік. Фото: travelchinaguide.com
Наземний вестибюль однієї з нових станцій метро у Пекіні, Китай, 1 вересня 2021 року. Фото: Reuters
Пасажири купують квитки в автоматі з продажу квитків у пекінському метро, ​​Китай, 2019 рік. Фото: wikipedia.com
Пасажир проводить долонею, щоб увійти на станцію метро на лінії, що веде до пекінського аеропорту, Пекін, Китай, 24 травня 2023 року. У пекінському метро працює система оплати проїзду шляхом сканування відбитка долоні. Фото: Reuters

Починалася історія пекінського метро не так райдужно. Будівництво почалося в 1965 році зі схвалення Мао Цзедуна. З моменту відкриття 1969 року до перетворення на загальнодоступний цивільний міський транспорт 1976-го підземка експлуатувалася військовими — перевезення в ній допускалися лише за службовою потребою. А в роки «культурної революції» рух у ній взагалі переривалася на значні періоди.

Система пекінського метрополітену особливо активно почала розширюватись із 2002 року. За минулий період було побудовано безліч нових станцій і ліній, що дозволило суттєво збільшити загальну довжину мережі та покращити транспортну доступність різних районів міста. Швидке розширення метро в Пекіні стало можливим завдяки активним інвестиціям з боку уряду та прагненню покращити інфраструктуру міста напередодні Олімпійських ігор 2008 року. Тоді відкрили відразу чотири лінії.

Станція метро «Цзяньгомень» під час спалаху коронавірусу, Пекін, Китай, 3 лютого 2020 року. Фото: Reuters
Робітники на будівництві нової станції метро в Пекіні, Китай, 31 липня 2021 року. Фото: Reuters
Поїзд на п'ятій лінії метро в Пекіні, Китай, 6 лютого 2024 року. Фото: Reuters

Пекінське метро починає працювати у проміжку з 05.00 до 06.30 (залежно від лінії), а закінчує близько півночі. Лінії та станції метро переважно підземні, неглибокого закладення, хоча є й надземні ділянки, що проходять естакадами.

На нових станціях колії та платформи розділені захисними екранами, щоб унеможливити потрапляння пасажирів під поїзд. Деякі станції обладнані дисплеями з інформацією про час до найближчого поїзда та наступного за ним. На всіх станціях є безкоштовні туалети, майже на всіх — ліфти для маломобільних пасажирів чи пасажирів із багажем.

Табличка з написом «Різна температура в різних вагонах» на двері платформи метро в Пекіні, Китай, 30 травня 2024 року. З 1 червня цього року в пекінському метро почав діяти режим «різна температура у різних вагонах», і пасажири можуть обирати холодний чи просто прохолодний вагон залежно від своїх особистих уподобань. Фото: Reuters
Інтер'єр поїзда метро в Пекіні, Китай, 2023 рік. Фото: wikipedia.com
Місце будівництва метро на залізничній станції «Чаоян» у Пекіні, Китай, 2022 рік. Фото: wikipedia.com

У пекінському метро проводять обов'язковий огляд багажу. На станції заборонено провозити будь-які предмети вагою понад 30 кг, довжиною понад 1,8 м або завширшки чи заввишки понад 0,5 м, а також інші предмети, які можуть заважати в поїзді чи станції чи впливати на безпеку. Домашні тварини у метро заборонені, але з одним винятком. Перед посадкою в поїзд люди з порушеннями зору можуть надати довідку про здоров'я та свідоцтво про собаку-поводиря. На станціях також заборонено бігати, битися, кататися на самокатах, роликових ковзанах і велосипедах. Персонал має право зупинити порушників порядку, які одержують попередження та штраф у розмірі від 50 до 1000 юанів (приблизно від 280 до 5570 грн).

Пасажири проходять перевірку безпеки на лінії метро «Батонг» у Пекіні, Китай, 17 квітня 2023 року. Фото: Reuters
Станція «Гоцзя Тушугуань» пекінського метро, ​​Китай, 2021 рік. Фото: wikipedia.org
Поїзд залишає станцію «Гоцзя Тушугуань» пекінського метро, ​​Китай, 2021 рік. Фото: wikipedia.com
Картина на платформі станції «Бейхайбей», шоста лінія пекінського метро, ​​Китай, 2020 рік. Фото: wikipedia.com

Вартість квитка в метро Пекіна розраховується індивідуально та залежить від дальності поїздки. Для пасажирів, що подорожують на відстань до 6 км, вартість квитка становитиме три юані ( 16,70 грн); від 6 до 12 кілометрів — чотири юані (22,27 грн), від 12 до 32 км — шість юанів (33,40 грн). Якщо дальність поїздки перевищує 32 км, то за кожні 20 км сума збільшується ще на один юань.

Діти зростом до 1,3 м можуть їхати в метро безкоштовно, але рекомендується, щоб їх супроводжував дорослий. Пільг для пенсіонерів, школярів і студентів нема. Як штраф стягується десятикратна максимальна ціна разового квитка.

Пасажири на нещодавно відкриті 16 лінії метро в Пекіні, Китай, 31 грудня 2022 року. Фото: Reuters
Вікно поїзда 6-ї лінії пекінського метро перетворюється на цифровий екран, на якому відображається інформація про систему пекінського метро та наступну зупинку, Пекін, Китай, 2 квітня 2020 року. Фото: Reuters
Місце будівництва станції «Мафанг» 22-ї лінії пекінського метрополітену, Китай, 2 червня 2023 року. Фото: Reuters

Більше новин читайте на GreenPost.

Актуально

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Поділитись: