Тревор Мілтон (США) вирішив стати достойним конкурентом для Ілона Маска, перевівши на електричну тягу вантажний автотранспорт. Як пише dw.com, свій стартап він демонстративно назвав Nikola - не за прізвищем, а за іменем культового винахідника в галузі електротехніки Ніколи Тесли.
"Компанія Nikola з міста Фенікс у штаті Аризона має намір одночасно з випуском автомобілів розвивати і власну мережу заправок. Саме заправок, а не зарядних станцій, адже її електричні вантажівки отримуватимуть електроенергію не тільки і навіть не стільки з акумуляторних батарей, скільки з паливних елементів - електрохімічних пристроїв, що працюють на водні. Іншими словами, це будуть водневі вантажівки", - пише видання.
Ставку на водень можна пояснити передусім тим, що багато експертів переконані: потужним вантажівкам потрібна була б настільки велика і, найголовніше, важка батарея, що це неминуче знизило б їхню вантажність, а отже й рентабельність. До того ж, для заправки воднем потрібно в рази менше часу, ніж для підзарядки електромобіля, та й дальність пробігу за використання водню помітно вища.
Ідеться про те, що досі компанія Nikola виробила лише декілька прототипів водневих вантажівок, які тестуються тепер на дорогах США. Минулого року вона почала будувати в аризонському Куліджі, приблизно за 80 кіломентів від Фенікса, автозавод потужність 50 тисяч вантажівок на рік, який має розпочати виробництво в 2023 році.
Компанія Тревора Мілтона, за її власними даними, вже має портфель замовлень на 14 тисяч вантажівок. Це забезпечить їй до 2028 року виручку у десять мільярдів доларів. Один із майбутніх клієнтів - пивний гігант Anheuser Busch, що має намір виробити одразу 800 водневих вантажівок.
"Схоже, в Америці, як і в Німеччині, стала панувати думка, що у водневих технологій у галузі вантажних автоперевезень набагато більше перспектив, тоді як азійські автовиробники надалі вірять, що майбутнє мають так само й легкові водневі автомобілі ", - зазначає видання.
Нагадаємо, американці створили літаюче таксі з водневим двигуном.