Фізики з'ясували, як безпечно їздити в таксі під час пандемії

2 хв на прочитання08 Грудня 2020, 11:17

Від того, які саме вікна в автомобілі ви відкриєте, може залежати, заразитеся ви коронавірусною інфекцією чи ні.

Фахівці з фізики і гідродинаміки з Університету штату Массачусетс і Університету Брауна (США), стаття яких опублікована в журнал Science Advances, змоделювали сценарії розподілу потоків повітря всередині салону автомобіля, що рухається в залежності від того, відкриті або закриті в ньому вікна, а якщо відкриті, то які саме.

Як виявилося, від цього може залежати, заразиться водій або пасажир інфекцією, що передається повітряно-крапельним шляхом, наприклад COVID-19, в разі, якщо один з присутніх  інфікований.

При моделюванні вчені мали на увазі перш за все поїздки в таксі, і тому розглядали ситуацію, коли в салоні знаходяться дві сторонні один одному людини без масок - водій і пасажир, що сидить по діагоналі від нього на задньому сидінні.

Як і очікувалося, найбільш ризикованим сценарієм є ситуація, коли всі вікна зачинені, а повітря в салоні «ганяє» кондиціонер. У цьому випадку все, що видихаються водієм і пасажиром, найдрібніші аерозольні частинки біологічних рідин, потенційно містять патогенні мікроорганізми, наприклад вірус SARS-CoV-2, залишаються в атмосфері салону. 

Для того, щоб знизити ризик зараження до мінімуму, потрібно відкрити всі вікна в машині і влаштувати хороший протяг, що неможливо в зимових умовах. Однак дослідники знайшли більш оптимальний варіант, що також дозволяє знизити ризик передачі вірусу.

Для цього потрібно злегка відкрити праве переднє вікно і ліве заднє вікно автомобіля. Завдяки перепаду тиску в салоні, потік свіжого повітря буде входити в заднє вікно і виходити з переднього, несучи з собою аерозольні краплі.

При цьому, що особливо важливо, цей повітряний потік працює як бар'єр між водієм і пасажиром, не даючи перемішуватися їх диханню і тим самим додатково захищаючи їх один від одного.

Відомо, що коронавірус мутував, і тепер погано піддається антитілам.

Актуально

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Поділитись: