Дослідження показують значний зв'язок між розладами харчової поведінки та розладами, пов'язаними зі зловживанням психоактивними речовинами у жінок, причому обидва ці розлади зростають разом зі смертністю, пов'язаною з вживанням алкоголю. Нещодавній звіт Всесвітньої організації охорони здоров'я (ВООЗ) показав, що дівчата у Великій Британії п'ють більше, ніж хлопці, а кількість госпіталізацій у зв'язку з вживанням алкоголю серед жінок вища, ніж серед чоловіків. Про це розповідає The Independent.
«Реклама відображає цінності суспільства», — каже Пітер Скотт, генеральний директор і засновник колишньої рекламної імперії The Engine Group. У часи свого розквіту Скотт і його бізнес-партнер Робін Вайт навіть не торкалися клієнтів тютюнових компаній. Тепер вони стверджують, що гра стає дедалі небезпечнішою в усіх відношеннях. Келихи вина стали звичайними і великими, «як у кав'ярні Starbucks», каже Скотт, а екрани, що вже викликають звикання, заполонило те, що Райт називає культурою «під впливом інфлюенсерів».
Практика орієнтації на жінок у рекламі алкоголю вперше з'явилася у 80-их роках, коли з'явився безневинно звучний алкопоп.
«Лікеро-горілчані заводи помітили, що їхня клієнтура вимирає, тож вони виявили прогалину на ринку — цілу стать. Так з'явився алкопоп — фасовані маленькі напої, настояні на горілці, ромі, солодкі, орієнтовані на молодих дівчат», — розповідає Енн Доусетт Джонстон, авторка книги «Пити: Інтимні стосунки між жінками та алкоголем».
Бартлз і Джейм випустили першу версію у 1980 році; виробники продовжують йти їхніми слідами і сьогодні, випускаючи все більш винахідливі коктейлі в бляшанках для продажу, орієнтовані саме на жінок.
Кетрін Севері, виконавчий директор Інституту досліджень алкоголю, і Алекс Баркер, викладач психології в Університеті Дербі, підтверджують, що маркетинг алкоголю призводить до збільшення «споживання і вживання» алкоголю серед людей; і, за словами Севері, він сприяє тому, що молоді люди починають пити раніше і на важких, проблемних рівнях.
Хоча існують обмеження щодо того, що можна стверджувати в рекламі алкоголю або продуктів харчування, маркетинг є таким ефективним інструментом, тому що «на нас сильно впливає музика і візуальні образи.
«Процес прийняття рішень сповільнюється, і саме тому додавання пісні та яскравих кольорів взаємодіє з нашою підсвідомістю. Це потужно», — каже Вайт.
Реклама, безумовно, працює, а чинні обмеження — ні. Баркер пояснює, як легко алкогольні бренди можуть обійти правила. Телевізійні програми є гарним прикладом.
«Бренди можуть з'являтися в програмах, якщо вони вважаються “редакційно-виправданими”, при цьому провайдеру не платять за продукт. Проблема полягає в тому, що дуже важко дізнатися й/або довести, що гроші перейшли з рук у руки, а брендовані продукти можуть бути надані як реквізит безкоштовно», — говорить він.
Більше новин читайте на GreenPost.