Догори
Дати відгук

Допоможе уникнути діабету чашка чаю на день – який саме, радять експерти

Особливо сильний вплив чинить так званий “темний” чай

3 хв на прочитання05 Жовтня 2023, 18:43
Поділитись:

Дослідження показали, що чашка чаю вранці корисна для здоров'я – вона знижує ймовірність розвитку діабету 2-го типу на 28%.

Експерти вважають, що чай має потужну антиоксидантну та протизапальну дію, що поліпшує чутливість до інсуліну. Особливо сильний вплив чинить так званий “темний” чай – повністю ферментований чай, який під час заварювання дає чорний густий настій.

Як проводилося дослідження

Вчені з Університету Аделаїди (Австралія) і Південно-Східного університету (Китай) вивчили щоденне вживання чаю 1 923 дорослими жителями Китаю. Серед учасників були як люди, які не вживають чай, так і ті, хто в минулому пив тільки один вид чаю.

Їх запитували про частоту вживання чаю – від “ніколи”, “час від часу” до “часто” і “щодня”, а також про тип чаю – зелений, чорний, темний або інший.

Потім було проаналізовано результати тестів на:

  • кількість цукру в сечі, 
  • інсулінорезистентність,
  • глікемічний статус, що визначається як наявність діабету 2-го типу в анамнезі,
  • толерантність до глюкози.

Щоденне вживання чаю виявилося пов’язаним зі збільшенням екскреції глюкози із сечею та зниженням інсулінорезистентності, що вказує на зниження вірогідності розвитку переддіабету та діабету 2-го типу.

Чашка чаю на день зменшує рівень глюкози

Люди, які хворіють на діабет, часто страждають на ниркову реабсорбцію глюкози, тобто їхні нирки затримують більше глюкози, не даючи їй виводитися із сечею і сприяючи підвищенню рівня цукру в крові.

На конференції Європейської асоціації з вивчення діабету (EASD) у Гамбурзі (Німеччина), дослідники заявили, що у любителів випити чашечку чаю ризик розвитку переддіабету на 15% нижчий, а ризик розвитку діабету 2 типу – на 28% нижчий, ніж у тих, хто ніколи не п’є чай.

“Отримані нами результати вказують на захисний вплив звичного чаювання на контроль рівня цукру в крові через збільшення виділення глюкози із сечею, поліпшення інсулінорезистентності та, отже, поліпшення контролю рівня цукру в крові”, – зазначив професор Тонджі Ву, провідний автор дослідження.

Вплив “темного” чаю на рівень цукру

Ці переваги були найбільш виражені у тих, хто щодня п’є “темний” чай.

Ризик розвитку переддіабету в любителів “темного” чаю був на 53% нижчим, а ризик розвитку діабету 2 типу – на 47% нижчим, навіть з урахуванням встановлених факторів ризику, зокрема:

  • індекс маси тіла, 
  • підвищений артеріальний тиск, 
  • рівень глюкози в крові, 
  • рівень холестерину, 
  • споживання алкоголю, куріння, 
  • сімейний анамнез діабету,
  • нерегулярні фізичні навантаження.

“Якщо розглянути всі різні біомаркери, пов’язані зі звичним вживанням “темного” чаю, то це може бути одним із простих кроків, які люди можуть легко зробити для поліпшення свого харчування і здоров’я”, – стверджують вчені.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Здоров'я
Клініка МедЛайф | медичний центр Київ | стоматологія Київ
МедЛайф: еталон сучасної медицини та преміальної стоматології
3 хв на прочитання7 годин тому
Український бренд косметики М2O | Ксенія Метка | Аліна Максименко
[M]₂O — успішний кейс сучасного українського бренду нового покоління
2 хв на прочитання9 годин тому
Спалах кишкових інфекцій на Черкащині
Епідемічна ситуація на Черкащині: за тиждень в області зафіксували майже 30 випадків кишкових інфекцій
1 хв на прочитанняВчора
Новий препарат допоміг зберегти м’язи під час схуднення
Новий препарат може допомогти зберегти м’язи під час схуднення
2 хв на прочитанняВчора
Контроль за правами в місцях несвободи: Кабмін зареєстрував новий законопроєкт
1 хв на прочитанняВчора
Сон в обіймах гір: вибираємо спальний мішок для найсолодших ночей
4 хв на прочитанняВчора
Критерії свідомого вибору: маркування UV400 та оптичні властивості як гарантія безпеки для очей
3 хв на прочитання07 Червня 2026
Сучасні виклики логістики харчових продуктів: від контролю виробництва до культури споживання
2 хв на прочитання07 Червня 2026
Більше з GreenPost
Шрі-Ланка впроваджує Зелену фінансову таксономію за підтримки ЄС
Шрі-Ланка запустила в роботу Зелену таксономію за підтримки ЄС
3 хв на прочитання34 хвилини тому
Екологи знайшли рідкісну таволгу на Одещині
На Одещині виявили нетипову для степової зони рідкісну таволгу
2 хв на прочитаннягодина тому
Український парфумерний бренд AMOURSKY
Арома-бізнес із сенсами: як український бренд AMOURSKY поєднує свідоме споживання та соціальну відповідальність
1 хв на прочитання2 години тому
Фото ілюстративне
ЄС оголошує війну російському «тіньовому флоту»: Каллас заявила про право висадки на судна-порушники
2 хв на прочитання3 години тому
Всесвітній день пам’яті домашніх тварин (World Pet Memorial Day)
2 хв на прочитання5 годин тому
Черкащина завершує посівну кампанію: всупереч примхам погоди засіяно понад 800 тисяч гектарів
1 хв на прочитання6 годин тому
У Китаї відомого собаку-блогера викрали та продали на мʼясо
2 хв на прочитання8 годин тому
Мистецтво не втручатися: феномен крафтової виноробні Biologist
2 хв на прочитанняВчора