Догори
Дати відгук

Дніпро як транспортну артерію втрачено назавжди

Днопоглиблення тільки робить гірше — впевнені вчені

2 хв на прочитання23 Липня 2020, 20:45
Дніпро вище Гомеля мілкий і вузький. Фото Олега Листопада, 2016 рік Дніпро вище Гомеля мілкий і вузький. Фото Олега Листопада, 2016 рік
Поділитись:

Поглиблення русла річок не робить їх більш водними. А також вимагає величезних коштів. Про це під час пресконференції “Які будуть наслідки поглиблення Прип’яті у Чорнобильській зоні без оцінки впливу на довкілля?” сказав доктор біологічних наук Сергій Межжерін.

«Щоб підтримувати Дніпро як транспортну артерію в робочому стані, треба такі кошти, що… Води усе менше і менше. Багато років ходила «Ракета» Київ-Гомель. Зараз там у серпні по фарватеру глибина – один метр. Тобто, навіть якщо іде моторний човен з хорошим двигуном, він підіймає усе що можна з дна. Яка вже тут «Ракета». Якщо провести днопоглиблення, то широку річку просто перетворять на вузеньку канаву. Причому на підтримання робочого стану цієї канави знову і знову треба буде витрачати кошти», - зазначає вчений.

Такі ж проблеми очікують на канал Балтика-Чорне море (Е40), якщо його таки почнуть будувати.

«Життя нічому не вчить. Кажуть, що у 1960-ті роки частина цього каналу працювала. Можна було з Херсона доправитися до Гданська. Але ж останні 30 років ніхто не плаває. Не тому що Чорнобиль і радіація. А тому що банально немає води. І від того, що десь поставлять дамби, води не прибуде. Вода зникає. Меншає опадів, міняється рівень ґрунтових вод, підземний сток тощо. Простий приклад. У маленькій річечці вирили посередині канал. «Розчистили», зробили рівну канаву. Але це не додало води, ні. Скільки було, стільки й залишилося. Але річку – загубили, вона вже не буде функціонувати як раніше. Особливо дивує, що такі роботи називають «екологічними», «реконструкцією», «відновленням», - зазначає професор.

Як ми вже писали, в Україні ось-ось почнеться реалізація першого етапу будівництва гігантоманського проєкту – каналу Балтика-Чорне море, який у певних колах також відомий як проєкт Е40. Цим етапом має стати днопоглиблення річки Прип’ять. При цьому ні весь проєкт Е40, ні його перший етап не проходили ні оцінки впливу на довкілля, ні якихось серйозних екологічних, економічних, соціальних експертиз.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Еко
Інтерактивна екологічна карта: проєкт «EcoQuest» черкаських школярів
Інтерактивна екологічна карта: проєкт «EcoQuest» черкаських школярів
1 хв на прочитання8 хвилин тому
Норвегія презентувала внноваційний панорамний поїзд для спостереження за Північним сяйвом
Норвегія презентувала інноваційний панорамний поїзд для спостереження за Північним сяйвом
1 хв на прочитання9 годин тому
Швидкість вітру під час стихії сягала 100 км/год
Масштабний шторм у Сан-Паулу: 1,3 млн споживачів без світла та збитки у $290 млн
1 хв на прочитання10 годин тому
Віталій Кім про туризм: Миколаївщина розвиватиме військовий туризм та відновлюватиме Чорне море
Миколаївщина після війни: Віталій Кім планує розвивати «військовий туризм»
1 хв на прочитання23 години тому
Карпати під загрозою, і зовсім не через війну
2 хв на прочитанняВчора
Навіщо найдавніший павук на планеті носить на собі «печатку»
2 хв на прочитання12 Грудня 2025
Бензин в Україні переходить на нову формулу з обов'язковим додаванням 5% біопалива
1 хв на прочитання11 Грудня 2025
Викид мазуту у Ладижинське водосховище поблизу ТЕС: прокуратура розпочала кримінальне провадження (ФОТО)
1 хв на прочитання11 Грудня 2025
Більше з GreenPost
В Одесі запускають автобуси замість трамваїв через блекаут
В Одесі 15 грудня розширюють мережу соцавтобусів замість зупинених трамваїв і тролейбусів
1 хв на прочитання2 години тому
Фото: Telegram / Володимир Зеленський
У Берліні стартували переговори Зеленського з американською стороною
1 хв на прочитання4 години тому
В Одесі частково відновлено світло на об'єктах інфраструктури
Енергетики ДТЕК частково повернули світло об'єктам критичної інфраструктури Одеси
1 хв на прочитання5 годин тому
Посадовці частини Хмельниччини відправляли військових на СТО
Посадовцям військової частини на Хмельниччині повідомлено про підозру за відправлення підлеглих на приватні заробітки
1 хв на прочитання7 годин тому
Інвестиційна привабливість Черкащини: маслосирзавод в Ірклієві виставили на аукціон
1 хв на прочитання12 годин тому
14 Грудня: День вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС
1 хв на прочитання13 годин тому
Чи атакуватиме РФ з Придністров'я - відповідь ДПСУ
1 хв на прочитанняВчора
Терміни відновлення електро- та водопостачання в Одесі наразі невідомі, — МВА
1 хв на прочитанняВчора