Чому COVID-19 може бути тяжким і смертельним: вчені назвали причину

Біологи з Дослідницького інституту трансляційній геноміки (TGen) провели порівняльний генетичний аналіз штамів SARS-CoV-2, та семи інших коронавірусів людини, які викликають загальні застуди, і коронавірусів, які заражають кажанів, свиней, панголінів, тхорів, циветт і курей.

2 хв на прочитання17 Грудня 2020, 11:48

Американські вчені виявили ген, який впливає на тяжкість коронавірусної інфекції. Це пояснює, чому деякі переносять COVID-19 безсимптомно, а інші серйозно хворіють або вмирають. Результати дослідження опубліковані в журналі Американського мікробіологічного товариства mSphere.

Біологи з Дослідницького інституту трансляційній геноміки (TGen) провели порівняльний генетичний аналіз штамів SARS-CoV-2, та семи інших коронавірусів людини, які викликають загальні застуди, і коронавірусів, які заражають кажанів, свиней, панголінів, тхорів, цивет і курей.

Вони прагнули визначити особливості геному SARS-CoV-2, які сприяють його вірусній реплікації, патогенності і уразливості господаря, а також виявити загальногеномні патерни мінливості різних штамів SARS-CoV-2, які відображають ефекти відбору.

В результаті авторам вдалося виявити унікальні сигнатури послідовностей SARS-CoV-2 в області 3'-UTR, які беруть участь у взаємодії з людською мікроРНК hsa-miR1307-3p, і вони прийшли до висновку, що молекула miR1307 і є та конкретна генетична мішень, яка може пояснити відмінність проявів COVID-19.

Результати дослідження показують, що miR1307 служить перемикачем - він включає або вимикає різні гени вірусу, потенційно роблячи хворобу більш або менш небезпечною. Наприклад, він регулює швидкість реплікації вірусу.

У минулих дослідженнях вчені виявили, що miR1307 впливає на тяжкість декількох типів раку, захворювань легенів і грипу, зокрема вірусу грипу H1N1, що викликав пандемію 2009 року. Вперше цей ген був ідентифікований як ключовий регуляторний агент вірусу Епштейна-Барра, що викликає інфекційний мононуклеоз.

Автори сподіваються, що їх відкриття послужить основою для розробки нового типу вакцин проти COVID-19 на основі білків або РНК, а також конкретних генетичних маркерів для моніторингу поширення захворювання і відстеження передачі вірусу від одного виду до іншого.

До слова, вчені продовжують вивчати коронавірус та його ймовірні слабкі місця. Так,  питанням того, як вживання вітамінів і добавок впливає на результат боротьби організму з новим коронавірусом, займалися вчені з США, Швеції та Великобританії. Дослідження відбувалося під керівництвом Крістіни Менні з Королівського коледжу Лондона.

Більше з GreenPost